تاثیر درگیری ذهنی و ویژگیهای شخصی افراد بر خدمات درک شده و نقش آن در انتخاب بانک (مطالعه موردی: بانک کشاورزی)
محورهای موضوعی : مدیریتسمانه رمضانی زیارانی 1 , رضا شعبان نژاد 2
1 - نویسنده مسئول، کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بوئین زهرا. آدرس پست الکترونیکی:
.samaneh.kartab@gmail.com
2 - استادیار رشته مدیریت ، عضوهئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بوئین زهرا
کلید واژه: کلمات کلیدی: درگیری ذهنی, خدمات درک شده, ویژگیهای شخصیتی افراد,
چکیده مقاله :
چکیدهاین پژوهش از لحاظ روش شناسی براساس فلسفه اثبات گرایی با رویکرد قیاسی، پیمایش توصیفی و از نظرروش ترکیبی همبستگی و تک مقطعی میباشد که به بررسی تاثیر درگیری ذهنی و ویژگیهای شخصی افرادبر خدمات درک شده و نقش آن در انتخاب بانک پرداخته شده است. روش گردآوری داده ها از طریقکتابخانهای و پرسشنامه های طیف لیکرت، اخذ شده از نمونه آماری برآوردی توسط مدل کوکران، که شامل380 نفر از مشتریان شعب بانک کشاورزی استان قزوین میباشند، گردآوری شده است و سپس با استفاده ازآزمونهای پایایی و روایی پی ال اس، آلفای کرونباخ و تکنیک تحلیل آماری و همچنین آزمون رگرسیونچندگانه آر دو، کیو دو و آر اسکویر با بهره گیری از نرمافزارهای SPSS20 ،LISREL 8.58به آزمون فرضیات پرداخته شده است و نتایج حاکی از آن است که انگیزه مشتریان به لذت، کیفیت خدمات، فرهنگمشتریان، وضعیت اقتصادی و شغل بر خدمات درک شده موثر بوده و خدمات درک شده بر انتخاب بانکمورد مطالعه تاثیرگذار است. نتایج آزمون آراسکویر حاکی از تبیین 73 % خدمات درک شده توسط متغیرهاپژوهش است و همچنین متغیر خدمات درک شده توانسته است 64 % از واریانس انتخاب بانک را تبیین نماید،در نتیجه دو فرضیه اصلی و شش فرضیه فرعی همگی تایید و ضرایب مربوط به شدت تاثیرگذاری هر یکمحاسبه گردیده است.کلمات کلیدی: درگیری ذهنی، خدمات درک شده، ویژگیهای شخصیتی افراد