تاثیر فعالیتهای رسانههای اجتماعی بر ارزش ویژه برند کالای خواب نساجی بروجرد
الموضوعات :پیمان ولی پور 1 , پروین رحمانپور 2
1 - دانشکده مهندسی نساجی و پوشاک، واحد قائم شهر، دانشگاه آزاد اسلامی ، قائم شهر، ایران،
2 - دانشکده مهندسی نساجی و پوشاک،واحد قائم شهر، دانشگاه آزاد اسلامی ، قائم شهر، ایران
الکلمات المفتاحية: ارزش ویژه برند, رسانههای اجتماعی, نساجی بروجرد, ازاریابی اجتماعی, کالای خواب,
ملخص المقالة :
هدف از پژوهش حاضر تاثیر فعالیتهای رسانههای اجتماعی بر ارزش ویژه برند کالای خواب نساجی بروجرد میباشد. مطالعهی از نوع کاربردی است. جامعه ی آماری شامل مشتریان کالای خواب نساجی بروجرد می باشد که با استفاده از فرمول کوکران برای جامعهی نامحدود، حجم نمونه 384 نفر به دست آمده است. ابزار پژوهش، پرسشنامه استاندارد بازاریابی اجتماعی ون وو(2011) ، پرسشنامهی کیفیت محصول کویلهو و هنسیلر (2012)، پرسشنامه ارزش ویژه برند آکلر(1991) استفاده شده است. محاسبات از طریق نرم افزار SPSS و SMART PLS انجام شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن دارد، بازاریابی اجتماعی بر ارزش ویژه برند کالای خواب نساجی 86 درصد تاثیر دارد. بازاریابی اجتماعی بر کیفیت کالای خواب نساجی 88 درصد تاثیر دارد. ارزش ویژه برند نیز بر نگرش مصرفکننده 77 درصد تاثیر دارد. نتایج پژوهش نشان داد که متغیر تبلیغات دهان به دهان برند به طور مثبت و معنی داری بر اعتماد به برند بر قصد خرید مجدد تاثیر دارد. همچنین تعهد به برند بر قصد خرید مجدد تاثیر مثبت و معنی داری دارند. همچنین اعتماد به برند تاثیر مثبت و معنی داری بر قصد خرید مجدد مشتریان نساجی بروجرد دارد.
_||_