تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری، آگاهی از برند و کیفیت درک شده
الموضوعات :سیده عالمه حسینی 1 , پیمان ولی پور 2
1 - دانشکده مهندسی نساجی و پوشاک، واحد قائم شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائم شهر، ایران
2 - دانشکده مهندسی نساجی و پوشاک، واحد قائم شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائم شهر، ایران
الکلمات المفتاحية: وفاداری, ارزش ویژه برند, کیفیت درک شده, آگاهی برند,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر با هدف شکل گیری وفاداری مشتری از آگاهی از برند و کیفیت درک شده از طریق ارزش ویژه برند کالای خواب کارخانجات نساجی بروجرد انجام شده است. جامعه مورد بررسی پژوهش، مشتری های کالای خواب کارخانجات نساجی بروجرد به تعداد 412 نفر می باشند. حجم نمونه با فرمول کوکران 199 به دست امده است. نمونه گیری به صورت تصادفی و گلوله برفی انتخاب شده اند. نمونه ی آماری از کل شعبه های فروشگاهی کل ایران انتخاب شده اند. ابزار گردآوری اطلاعات در این مطالعه پرسشنامه استاندارد میباشد که در اختیار جامعه آماری قرار داده شده است. نتایج حاصل از محاسبات، درتحقیق حاضر آورده شده است. مطالعه حاضر از نوع کاربردی است. محاسبات در نرم افزار SPSS و PLS انجام شده است. یافته های تحقیق حاکی از آن دارد که ارزش ویژه برند بر آگاهی از برند کالای خواب کارخانجات نساجی بروجرد 70 درصد تاثیرگذاربوده است.همچنین ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری کالای خواب کارخانجات نساجی بروجرد 71 درصد تاثیرگذار است.و در آخر ارزش ویژه برند بر کیفیت درک شده کالای خواب کارخانجات نساجی بروجرد 57 درصد تاثیرگذار بوده است.
_||_