تاثیر ابعاد مدل بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد صنعت هتلداری ایران در پسا کرونا
الموضوعات :علی اصغر نگهداری 1 , حسین جنتی فر 2 , پیمان غفاری آشتیانی 3 , حسین شیرازی 4
1 - دانشجوی دکتری رشته مدیریت بازرگانی ، واحد قم،دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
2 - استادیار گروه مدیریت صنعتی ، واحد قم،دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
3 - دانشیار گروه مدیریت بازرگانی ، واحد اراک،دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران
4 - استادیار گروه مدیریت تکنولوژی ، واحد قم ، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
الکلمات المفتاحية: بازاریابی کارآفرینانه , کرونا , صنعت هتلداری, ایران,
ملخص المقالة :
همه گیری کووید-19 بخشهای اقتصادی و خدماتی را از طریق اقدامات قرنطینه، مختل شدن زنجیرههای عرضه جهانی، ضعیفتر شدن تقاضای داخلی و خارجی برای کالاها و خدمات و کاهش توریسم بینالمللی تحت تأثیر قرار داده است. بازاریابی کارآفرینانه در بقاء ،عملکرد و موفقیت کسب و کار بسیار تعیین کننده و حیاتی اسـت. تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر ابعاد مدل بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد صنعت هتلداری ایران در پسا کرونا انجام شده است. جامعه آماری تحقیق مدیران صنعت هتلداری ایران به تعداد 1351 نفر می باشند. حجم نمونه با فرمول کوکران تعداد 299 نفر به دست امده است. نمونه آماری تحقیق با نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. ابزار جمع آوری اطلاعات ، پرسشنامه محقق ساخته است. روایی پرسشنامه بر اساس روایی سازه،تشخیصی و همگرا و پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ بررسی و تایید شد. مطالعه حاضر از نوع پیمایشی وکاربردی است. در این تحقیق برای آزمون فرضیات از روش معادلات ساختاری و نرم افزار pls استفاده شده است. بر اساس نتایج نهایی تحقیق ابعاد بازاریابی کارآفرینانه شامل ارزش آفرینی، مشتری مداری، نوآوری، ریسک پذیری، بهداشت و ایمنی، پیش قدم بودن و تکنولوژی بر عملکرد صنعت هتلداری ایران در پسا کرونا تاثیر تاثیرگذار بوده است.