بررسی چگونگی کاربری دختران و پسران دانشجو از امکانات جانبی تلفن همراه
الموضوعات :
1 -
الکلمات المفتاحية: دانشجو, تلفن همراه, تحلیل عامل, دختر, پسر,
ملخص المقالة :
فن آوری تلفن همراه در جامعه به شکلی روزافزون گسترش مییابد و این در حالی است که پژوهش های انسانی ـ اجتماعی معطوف به آن نادر است. از این رو، پژوهش حاضر با هدف بررسی چگونگی کاربری تلفن همراه در سطح دانشجویان دانشگاه تربیت معلم، انجام پذیرفت. پس از بررسی چگونگی کاربری تلفن همراه در سطح 50 نفر از دانشجویان، پرسشنامه محقق ساختهای تهیه شد. با توجه به شاخصه روانسنجی قابل قبول پرسشنامه، این پرسشنامه با هدف بررسی تطبیقی چگونگی کاربری کاربران دختر و پسر دانشجو از تلفن همراه، در سطح 399 دانشجوی دختر و 398 دانشجوی پسر که به تصادف انتخاب شده بودند، اجرا گردید. تحلیل عامل نتایج حاصل، شش عامل را مشخص کرد که نتایج حاصل از آزمون مقایسه گروههای ناوابسته در عوامل اخیر، برتری دانشجویان دختر را در موارد استفاده چند رسانهای از تلفن همراه و استفاده از تلفن همراه جهت آگاهی از زمان و تقویم و برتری پسران را در موارد استفادههای ارتباطی پیشرفته، استفاده های آموزشی و استفاده های تفریحی از تلفن همراه نشان داد.