مطالعه ارتباط کیفیت خدمات اجتماعی بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه جامعه مصرف کنندگان در صنعت هتلداران شیروان
الموضوعات : علوم اجتماعیمیلاد رِئیسیزاده 1 , اصغر میرفردی 2 , آرمان حیدری 3
1 - دانشآموخته کارشناسی ارشد جامعهشناسی از دانشگاه یاسوج، یاسوج، ایران
2 - دانشیار گروه جامعهشناسی دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
3 - استادیار گروه جامعهشناسی دانشگاه یاسوج، یاسوج، ایران
الکلمات المفتاحية: ارزش ویژه نام تجاری, کیفیت خدمات, هتلداری, وفاداری به برند, اعتماد به نام تجاری به برند, شهرت نام تجاری برند,
ملخص المقالة :
افزایش رقابت در حوزه خدمات، در صنایعی چون هتلداری، بانکداری، بیمه و... کاملاً مشهود است و این عامل حفظ مشتریان و افزایش وفاداری آنها را در این فضا روزبه روز مشکل تر می کند. بنابراین تأمین کیفیت خدمات چالش اصلی و آتی شرکت های فعال در این حوزه خواهد بود. هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداران شیروان بود.این مطالعه بر اساس هدف کاربردی و براساس کنترل متغیرها توصیفی و از نوع پیمایشی که به صورت همبستگی انجام میگیرد. جامعه مورد مطالعه استفاده کنندگان ار هتل در شهرستان شیروان میباشد (نامحدود) است که با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، 384 نفر را به عنوان نمونه مورد بررسی قرار گرفته اند، ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه میباشد، دادههای گرد آوری شده با استفاده از نرم افزار spss23 در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی تنظیم گردیده اند. 1/66 درصد آزمودنیهای مرد هستند، سن بیش از نصف آزمودنیها بین 30 تا 40 سال میباشد، با استفاده از آزمون نرمالیته مقدار کشیدگی و چولگی مورد بررسی قرار گرفت که نرمال بودن دادهها مورد تایید بود.نتایج حاصله از بررسی فرضیه اصلی بدین صورت بود که بین کیفیت خدمات اجتماعی ارائه شده و ارزش نام تجاری برند رابطه معناداری وجود دارد(p≤0.05). در بررسی فرضیههای فرعی این نتایج حاصل شد که بین کیفیت خدمات اجتماعی ارائه شده و رضایت از نام تجاری،وفاداری به نام تجاری، شهرت نام تجاری و اعتماد به نام تجاری رابطه معناداری وجود دارد(p≤0.05).
_||_