ارتباطات ایمن در کشتیرانی ازطریق راهبردهای موثر روابط عمومی بر اساس مدیریت جهادی بر مبنای هدف
الموضوعات :وحید رحمتی 1 , علی محمد مزیدی شرف آبادی 2 , سیدعلیرضا افشانی 3
1 - گروه علوم ارتباطات اجتماعی، واحد میبد، دانشگاه آزاد اسلامی، میبد، ایران.
2 - گروه علوم ارتباطات اجتماعی، واحد میبد، دانشگاه آزاد اسلامی، میبد، ایران
3 - گروه تعاون و رفاه اجتماعی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه یزد، یزد، ایران
الکلمات المفتاحية: ارتباطات, روابط عمومی, فرهنگ دریایی, مدیریت جهادی بر مبنای هدف, کشتیرانی,
ملخص المقالة :
این پژوهش به دنبال تحلیل تجربی از تأثیر راهبردهای روابط عمومی در ارتباطات ایمن کشتیرانی بر اساس مدیریت بر مبنای هدف می باشد. روش تحقیق حاضر از نوع ترکیبی است. در بخش کیفی از ابزار مصاحبه بهره گرفته شده است و با خبرگان تا رسیدن به اشباع نظری مصاحبه شده است و با استفاده از نرم افزار مکس کیو دی ای ، داده ها کدگذاری شدند و ابعاد و مولفه های بخش کیفی به شرح موارد زیر شامل مدیریت جهادی بحران سوانح دریایی، حفاظت از منافع، تقاضا برای دریانوردی، فرهنگ دریایی، کاهش دغدغه دریانوردان، مشکلات دریانوردان، مسئولیت در قبال سهامداران، مدیریت جهادی سوانح دریانوردی، فرهنگ دریانوردی و ارتقاء کیفیت آموزش دریانوردان شناسایی شدند. در بخش کمی نیز با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته که از بخش کیفی به دست آمد ؛ پس از ارائه فرضیه ها، با توجه به نتایج بخش کیفی ،به ارزیابی فرضیه های تحقیق پرداخته شد ؛ و همچنین از طریق نرم افزار اس پی اس اس داده های به دست آمده در بخش کمی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. ضمنا با استفاده از آزمون رگرسیون خطی، فرضیه ها بررسی شدند و همه فرضیه های پژوهش تایید گردید.
_||_