مدل ساختاری از نقش میانجی ارزش ادراک شده در رابطه میان اعتماد الکترونیکی و کیفیت خدمات الکترونیکی با قصد خرید مجدد مشتریان(مورد مطالعه: بانک ملت)
الموضوعات : مطالعات رفتاری در مدیریتحمیدرضا نعمتی 1 , سید هادی سید فضلی 2
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران غرب، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: کیفیت خدمات الکترونیکی, ارزش ادراک شده, قصد خرید مجدد, اعتماد الکترونیکی,
ملخص المقالة :
چشمانداز خدمات مالی در جهان بهسرعت در حال تغییر است. بسیاری از بانکها به این نکته پی بردهاند که ارائه مستمر خدماتی باکیفیت برتر نسبت به رقبا میتواند مزیت رقابتی پایداری را برای بانکها به ارمغان آورد. هدف پژوهش حاضر، سنجش نقش ارزش ادراکشده در رابطه میان اعتماد الکترونیکی و کیفیت خدمات الکترونیکی با قصد خرید مجدد مشتریان بانک ملت میباشد. روش تحقیق به لحاظ ماهیت و هدف از نوع پیمایشی-کاربردی میباشد. جامعه آماری پژوهش مشتریان استفادهکننده از خدمات الکترونیک بانک ملت در استان تهران هستند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر تعیین و به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب گردید. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامههای معتبر استفاده گردید. روایی پرسشنامهها توسط خبرگان امر و پایایی آنها نیز از طریق آزمون ضریب آلفای کرونباخ تائید گردید. جهت تائید نوع روش آماری از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده گردید. بهمنظور تحلیل دادهها از تکنیک معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار آماری Lisrel و نیز نرمافزار آماریSpss استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که میان اعتماد الکترونیکی مشتریان و همچنین کیفیت خدمات الکترونیکی، باارزش ادراکشده و قصد خرید مجدد آنها و نیز میان ارزش ادراکشده مشتریان با قصد خرید مجدد آنها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
_||_