بررسی عوامل موثر بر بهبود عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری در شرکتهای وارد کننده سیستمهای صوتی و تصویری
الموضوعات : مطالعات رفتاری در مدیریت
1 - کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی ، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال ، تهران ،ایران
الکلمات المفتاحية: استراتژی, ساختار, مدیریت ارتباط با مشتری, برنامه ریزی, فرهنگ و تعامل با ذینفعان,
ملخص المقالة :
این تحقیق در راستای بررسی عوامل موثر بر بهبود عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری در شرکتهای وارد کننده سیستمهای صوتی و تصویری ساکن در شهر تهران انجام شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده ها کمی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق عبارت از کلیه مشتریان شرکتهای وارد کننده سیستمهای صوتی و تصویری ساکن در شهر تهران میباشند که تعداد آنها حدودا 2200 نفر میباشند. روش نمونه گیری در این پژوهش روش نمونه گیری ساده میباشد. از جامعه آماری مذکور با توجه به ضوابط نمونه گیری (براساس شیوة نمونه گیری مندرج در جدول مورگان ( تعداد 384 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده و سپس با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته در پنج بعد و 32 گویه تنظیم براساس مقیاس پنج گزینه ای لیکرت، و گویههای مستخرجه در نمونه آماری تحقیق مورد پرسش قرار گرفته است. در بخش آمار توصیفی نیز، توصیف داده ها در دو بخش متغیرهای زمینه ای و متغیرهای اصلی ارائه گردیده و در بخش آمار استنباطی، جهت بررسی فرضیه ها از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شده است. با توجه به دادههای تحقیق میتوان گفت، بین استراتژی، ساختار، برنامه ریزی، فرهنگ و تعامل با ذینفعان و بهبود عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری در شرکتهای وارد کننده سیستمهای صوتی و تصویری رابطه مثبت و معنی داری وجوددارد.