شناسایی الگوی بازاریابی حسی با رویکرد هوش هیجانی به منظور تحقق حکمرانی خوب: مورد مطالعه مشتریان بانک سپه شعب شمال تهران
الموضوعات :سیامک ناصری 1 , وحید آرائی 2 , مینا جمشیدی اوانکی 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی ،گمرک و کار آفرینی واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تهران. ایران
2 - گروه مدیریت دولتی و خط مشی گذاری عمومی واحد تهران مرکز ی دانشگاه آزاد اسلامی تهران .ایران.
3 - گروه مدیریت دولتی و خط مشی گذاری عمومی واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی .تهران .ایران
الکلمات المفتاحية: هوش هیجانی, حکمرانی خوب, واژههای کلیدی: الگوی بازاریابی حسی,
ملخص المقالة :
چکیدههدف: پژوهش حاضر در پاسخ به پرسش مطروحه از جانب محقق مبنیبر اینکه چه عواملی در حکمرانی با خاستگاه تحقق استراتژهای عملیاتی بیشترین اثر را دارند، طراحی شده است. نتایج بهدستآمده پس از یک مرحله پیشتحقیق، پژوهش اصلی با هدف شناسایی الگوی بازاریابی حسی با رویکرد هوش هیجانی به منظور تحقق حکمرانی خوب: مورد مطالعه مشتریان بانک سپه شعب شمال تهران را محقق کرده است.روش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و و کیفی و از حیث روش اجرا از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی بوده و نتایج مصاحبه با افراد خبره در فرآیند تحقیق استفاده شده است.. جامعه آماری پژوهش شامل 10 نفر از خبرگان که به عنوان تیم تصمیم در شناسایی شاخص ها و ابعاد متغیرها که از روش غیرتصادفی( هدفمند) و روش گلوله برفی استفاده شده است.یافته ها: یافتههای پژوهش نشان میدهد که الگوی بازاریابی حسی با رویکرد هوش هیجانی به منظور تحقق حکمرانی خوب: مورد مطالعه مشتریان بانک سپه شعب شمال تهران به 51 شاخص در غالب 11 مولفه و 3 بعد شناسایی شد. معیارهای شناسایی شده شامل معیارهای درک عواطف، کیفیت روابط عاطفی، پاسخگویی به عواطف، ایجاد انگیزش، ظرفیت سازی، آموزش، ارتباطات، آگاه سازی، مهارت اجتماعی، خلق ارزش و راهبردهای مشارکت می باشد. نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاکی از آن است که در طراحی الگوی بازاریابی حسی با رویکرد هوش هیجانی به منظور تحقق حکمرانی خوب: مورد مطالعه مشتریان بانک سپه شعب شمال تهران باید به سه بعد عملکرد احساسی، خودکارآمدی احساسی و مشارکت احساسی توجه داشت
فهرست منابع
امینی شاد، علی؛ منوریان، عباس؛ امیری، مجتبی (۱۳۹۸). طراحی الگوی حکمرانی خوب در شهرداری تهران، فصلنامه آینده پژوهی مدیریت، سال سی ام، شماره ۱۱۸، پاییز ۹۸.
شیدائی حبشی، ا.، فضل زاده، ع.، فارابی، م. (۱۳۹۳). بررسی نقش ب ازاریابی راب ط ه م ند، بازاریابی حسی و حمایتی در وفاداری مشتریان، مدیریت بازاریابی، سال نهم شماره ۲۴.
ولایتی، محمد؛ حسین زاده لطفی، فرهاد؛ شهریاری، محمدرضا؛ رهنمای رودپشتی، فریدون (1396). رویکرد دادهکاوی در بخشبندی بازار مشتریان به منظور اتخاذ استراتژیهای کارا (مطالعه موردی صنعت مخابرات)، فصلنامه اقتصاد مالی دانشکده اقتصاد و حسابداری واحد تهران مرکزی، شماره 41، زمستان 96.
جلالیان، کتایون؛ پژویان، جمشید (1388). بررسی اثر مالیات های سبز و حکمرانی خوب بر محیط زیست، فصلنامه اقتصاد مالی دانشکده اقتصاد و حسابداری واحد تهران مرکزی، شماره 7، تابستان 88.
محمودی، وحید؛ عبده تبریزی، حسین؛ شیرکوند، سعید؛ قهرمانی، رضا (1398). الگوی حکمرانی و تخصیص منابع در صندوق توسعه ملی ایران، فصلنامه اقتصاد مالی دانشکده اقتصاد و حسابداری واحد تهران مرکزی، شماره 49، زمستان 98.
صفرزاده، حسین؛ کمالی، کامل؛ بنکدار مازندرانی، نازنین (۱۳۹۱). تاثیر هوش هیجانی کارکنان بر اثربخشی بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
Krishna, A., & Schwarz, N. (2014). Sensory marketing, embodiment, and grounded cognition: A reviewand introduction, Journal of Consumer Psychology, 1-10.
Mukhlisin, M., Nofianti, L. (2019). "The Role of Good Corporate Governance and Accounting in Islamic Financial Institutions" In Research in Corporate and Shari’ah Governance in the Muslim World: Theory and Practice. Published online: 09 May 2019; 115-126.