طراحی مدل آموزش کارآفرینی مؤثر بر قصد کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی - واحد تهران مرکزی
الموضوعات :سمیه یوسفی طوین 1 , محمدعلی کرامتی 2 , طهمورث سهرابی 3
1 - گروه مدیریت کارآفرینی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: دانشجویان تحصیلات تکمیلی, آموزش کارآفرینی, قصد کارآفرینی,
ملخص المقالة :
زمینه و هدف: امروزه کارآفرینی یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت اقتصادی و اجتماعی است و هدف اصلی تحقیق طراحی مدل عوامل مؤثر بر قصد کارآفرینی با رویکرد فراترکیب میباشد. روششناسی: روش تحقیق آمیخته می باشد در قسمت کیفی از هفت مرحله فراترکیب سندلوسکی و باروسو و در قسمت کمی از آزمون t-test استفاده کرده ایم. جامعه آماری در قسمت کیفی 50 مقاله فارسی و 50 مقاله انگلیسی و در قسمت کمی، 37 نفر از دانشجویان رشته کارآفرینی برای گروه آزمایش و 37 نفر از دانشجویان رشته غیرکارآفرینی برای گروه کنترل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری میباشند. یافته ها: در قسمت کیفی 7 مولفه از جمله نگرش به رفتار، هنجارهای ذهنی، نوآوری، انگیزه یادگیری، خود اشتغالی، خودکارآمدی کارآفرینانه به دست آمد و در قسمت کمی تمامی فرضیهها مورد تایید قرار گرفت. نتیجهگیری: مدرسان آموزش کارآفرینی به عوامل روانشناختی دانشجویان توجه کرده و از فناوری ها و روش های نوین آموزشی، استفاده کنند.
_||_