بررسی تأثیر ارزش ادراکشده بر بازاریابی دهانبهدهان با نقش میانجیگری رضایت مشتری (مورد مطالعه: مصرف کنندگان محصولات لوازم خانگی پارس خزر)
الموضوعات :ابراهیم خادمی 1 , وحید میرزایی 2
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران
الکلمات المفتاحية: رضایت مشتری, ارزش ادراکشده, بازاریابی دهانبهدهان,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر ارزش ادراکشده بر بازاریابی دهانبهدهان با نقش میانجیگری رضایت مشتری انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری دادهها توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش نامحدود و شامل کلیه مصرفکنندگان لوازمخانگی پارسخزر در استان خراسانشمالی میباشد. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده گردید و تعداد 384 نفر جهت نمونه انتخاب شدند. روش نمونهگیری در این پژوهش بهصورت در دسترس بوده است. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده گردید. روایی پرسشنامه توسط اساتید مدیریت مورد تأیید قرار گرفت؛ برای سنجش پایایی پرسشنامه مذکور از ضریب آلفایکرونباخ استفاده شد که ضریب مذکور برای متغیرهای ارزش ادراکشده (714/0)، رضایت مشتری (701/0) و بازاریابی دهانبهدهان (915/0) بدست آمد. دادههای جمعآوری شده با استفاده از روشهای آماری توصیفی از طریق نرمافزارSpss21 و آمار استنباطی به کمک نرمافزار Lisrel تجزیهوتحلیل شد. یافتههای پژوهش نشان داد، ارزش ادراکشده تأثیر مثبت و معناداری بر رضایت مشتری و بازاریابی دهانبهدهان دارد؛ رضایت مشتری تأثیر مثبت و معناداری بر بازاریابی دهانبهدهان دارد. همچنین ارزش ادراکشده بهصورت غیرمستقیم و بهواسطه رضایت مشتری بر بازاریابی دهانبهدهان تأثیر مثبت و معناداری میگذارد.
_||_