نقش اولویت تصمیم گیری و ریسک عملکردی در تاثیر توانمندسازی مصرف کننده بر قصد خرید مجدد
الموضوعات :
1 - گروه مدیریت، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت آموزش عالی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: قصد خرید مجدد, اولویت تصمیم گیری, ریسک عملکردی, توانمندسازی مصرف کننده,
ملخص المقالة :
هدف پژوهش حاضر، نقش اولویت تصمیم گیری و ریسک عملکردی در تاثیر توانمندسازی مصرف کننده بر قصد خرید مجدد مشتریان می باشد.روش تحقیق به لحاظ ماهیت از نوع پیمایشی و از حیث هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری پژوهش را مشتریان شعب بیمه آسیا در استان مازندران تشکیل داده اند.حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر تعیین و به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب گردید.جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه های معتبر خودکارآمدی ادراک شده اسپریتزر(1995)، قابلیت کنترل شده چاندران و مورویتز(2005)، ریسک عملکردی ادراک شده نپوموسنو و همکاران (2014)، اولویت تصمیم گیری اندی و همکاران(1989) و قصد خرید مجدد دیالو(2012)استفاده گردید.روایی و پایایی پرسشنامه ها توسط اساتید صاحبنظر و آزمون ضریب آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت.جهت تأیید نوع روش آماری از آزمون ks استفاده گردید و به منظور تحلیل داده ها از تکنیک معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار آماری Lisrel و نیز نرم افزار آماریSpss استفاده شد.نتایج تحقیق نشان داد اولویت تصمیم گیری در تاثیرگذاری خودکارآمدی ادراک شده و قابلیت کنترل ادراک شده بر قصد خرید مجدد مشتریان نقش میانجی دارند.ریسک عملکردی در تاثیرگذاری خودکارآمدی ادراک شده بر قصد خرید مجدد و اولویت تصمیم گیری مشتریان نقش تعدیلگر دارند.
_||_