طراحی مدل بازاریابی صادراتی با توجه به رفتار مصرفکنندگان محصولات غذایی (مورد مطالعه: آجیل و خشکبار)
الموضوعات :مسیح مقری 1 , گلنار شجاعی باغینی 2
1 - گروه مدییت بازرگانی،واحد شاهرود، دانشگاه آزاد اسلامی، شاهرود، ایران
2 - گروه مدیریت دولتی، واحد شاهرود، دانشگاه آزاد اسلامی، شاهرود، ایران
الکلمات المفتاحية: محصولات غذایی, کلمات کلیدی: بازاریابی صادراتی, رفتار مصرف کنندگان,
ملخص المقالة :
چکیدههدف تحقیق حاضر طراحی مدل بازاریابی صادراتی با توجه به رفتار مصرفکنندگان محصولات غذایی (موردمطالعه: آجیل و خشکبار) می باشد. جامعه تحقیق مدیران و کارشناسان شرکت های بازرگانی است . پژوهش از نوع کاربردی می باشد و به صورت کیفی- کمی مورد ارزیابی قرار گرفته است. مولفه ها از طریق ادبیات پژوهش شناسایی شده اند و برای غربالگری مولفه ها از تکنیک Delphi بهره برده ایم. تکنیک دلفی در 3 راند توسط کارشناسان که در حوزه صادرات فعالیت دارند، انجام شده است. در گام دوم برای سطح بندی مولفه ها و شناسایی مولفه های تاثیر گذار از تکنیک ISM(ساختاری- تفسیری) بهره برده ایم. نتایج تحقیق حاکی از آن دارد که در گام نخست با توجه به تکنیک دلفی در مدل بازاریابی صادراتی 13 مولفه توسط کارشناسان تایید شده اند. در گام دوم در تکنیک ساختاری – تفسیری، مولفه ها در 4 سطح قرار گرفته اند. با توجه به تحلیل وابستگی-نفوذ ، مولفه های خلاقیت و نوآوری و توجه به کیفیت تولید به عنوان تاثیر گذارترین مولفه و کلیدی ترین مولفه در مدل بازاریابی صادراتی شناسایی شده اند.
_||_