ارائه الگوی بازاریابی گردشگری حلال در خاورمیانه (مطالعه موردی: جزیره کیش) با رویکرد کیفی
الموضوعات :سیده فاطمه عبدالهی بهنمیری 1 , وحیدرضا میرابی 2 , علی نوروزی مبارکه 3
1 - گروه مدیریت، واحد بین المللی کیش، دانشگاه آزاد اسلامی، کیش، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت، دانشگاه پیامنور ، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: خاورمیانه, بازاریابی, کیش, گردشگری حلال,
ملخص المقالة :
این پژوهش با هدف ارائه الگوی بازاریابی گردشگری حلال در خاورمیانه، سال 1398 در جزیره کیش انجام شده است؛ نمونههای این پژوهش 10نفر بودند؛ پس از مصاحبه و کدگذاری در مجموع 227 فراوانی از 10فایل مصاحبه بهدست آمد. پس از مطالعه، کلیدواژههایی بامعنی بسیار کوتاه به بخشی از متن اختصاص دادیم. پس از دستهبندی زیرمؤلفهها، مقوله قوتها با 8 زیرمؤلفه که غذاهای متنوع و کیفیت و تنوع بالای محصول با بیشترین فراوانی و آبوهوای مناسب کمترین فراوانی وجود داشت، ضعفها با 8 زیرمؤلفه که عدم تبلیغ صحیح و کارآمد بیشترین فراوانی و زیاد بودن افراد غیربومی بدون تخصص و کم بودن افراد غیربومی متخصص ،گرمای هوا در فصل بهار و تابستان کمترین فراوانی داشتند. فرصتها با 8 زیرمؤلفه که دریایی و ساحلی با بیشترین فراوانی، به صرفه بودن قیمت اجناس با کمترین فراوانی مشاهده شد ، تهدیدها با 7 زیرمؤلفه که گرانی و قیمت پروازها بیشترین فراوانی و مدیریت ضعیف و ناکارآمد و پیشی گرفتن رقبای خارجی کمترین فراوانی مشاهده شد. در مجموع 254 فراوانی برای مقولهها، بهدست آمد، در پایان مدل درختی ارائه شد
_||_