بررسی اثرات آموزش کارآفرینانه بر توسعه اخلاق کسب وکار و پاسخگویی اجتماعی
الموضوعات :لیلی فرهادی 1 , فرهاد وفایی 2 , رضا شافعی 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه کردستان،کردستان، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه کردستان،کردستان، ایران
3 - گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه کردستان،کردستان، ایران
الکلمات المفتاحية: اخلاق کسب و کار, کارآفرینی, پاسخگویی اجتماعی, آموزش کارآفرینانه,
ملخص المقالة :
در این تحقیق با هدف بررسی اثرات آموزش کارآفرینانه بر توسعه اخلاق کسب و کار و پاسخگویی اجتماعی پرداخته شده است. مطالعه حاضر یک تحقیق توصیفی-پیمایشی محسوب میشود. در این مطالعه جامعه آماری کلیه کارکنان شهرک های صنعتی سنندج می باشند و تعداد آن190 نفر می باشد که بر حسب جدول مورگان، حجم نمونه 120 نفر از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. جهت گردآوری دادهها پرسشنامهای استاندارد طراحی گردید. دادههای گردآوری شده نیز با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار AMOS و SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتههای داده های آماری حاکی از این بود که تمام فرضیات مورد تایید قرار گرفته است، به این ترتیب که آموزش کارآفرینانه بر اخلاق کسب و کار تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین تاثیر آموزش کارآفرینانه بر پاسخگویی اجتماعی مورد تایید قرار گرفت و در نهایت پاسخگویی اجتماعی بر اخلاق کسب و کار تاثیر مثبت و معناداری دارد.
_||_