ارائه مدل کمی ارزیابی اثربخشی دورههای مجازی آموزشهای ضمن خدمت کارکنان با رویکرد بازاریابی کارآفرینانه (مورد مطالعه: بانک تجارت)
الموضوعات :احد دهقان زاده 1 , مجتبی معظمی 2 , اسفندیار دشمن زیاری 3 , اسماعیل کاوسی 4
1 - گروه مدیریت آموزشی، واحد تهران شمال،دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت آموزش عالی، واحد تهران شمال،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران
3 - استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر، ایران
4 - گروه مدیریت فرهنگی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: بازاریابی کارآفرینانه, کیفیت خدمات آموزشی در آموزش مجازی, تدریس اثربخش دورههای مجازی, نقش فناوری اطلاعات در آموزشهای مجازی,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر به طراحی مدل ارزیابی اثربخشی دورههای مجازی آموزشهای ضمن خدمت کارکنان با رویکرد بازاریابی کارآفرینانه پرداخته است. تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، کمی میباشد. با استفاده از تکنیک دلفی سه مرحله ای در بین 20 نفر از خبرگان ، شاخص ها مورد تعدیل و پالایش قرار گرفت و مدل نهایی احصاء گردید. جهت پیاده سازی الگوی طراحی شده، پرسشنامه محقق ساخته به بوته پیمایش گذاشت شد. در این مرحله جامعه آماری شامل کلیه کارکنان بانک تجارت در شهر تهران (5163نفر ) می باشد. بر اساس فرمول کوکران تعداد 358 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. پس از گردآوری داده ها، تحلیل آماری داده های در دو سطح توصیفی ( شاخص های آماری) و سطح استنباطی (تحلیل عاملی تاییدی)، صورت پذیرفت. نتایج حاصل از پژوهش حاکی از آن است که در ابعاد ارزیابی اثربخشی دوره های مجازی آموزش های ضمن خدمت کارکنان در بانک تجارت بیشترین توجه به بعد کیفیت خدمات آموزشی در آموزش مجازی و کمترین توجه به بعد نقش فناوری اطالعات در آموزش های مجازی می باشد. همچنین در میان 13 مولفه شناسایی شده، "کیفیت اطلاعات" بیشترین توجه و مولفه "ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی" کمترین توجه را به خود جلب کرده است.
_||_