شناسایی مؤلفههای ارتقای کیفیت آموزش و بالندگی مدیران شهرداری تهران (مورد مطالعه: خبرگان دانشگاهی و مدیران ارشد شهرداری تهران)
الموضوعات :مرتضی عسگرانی 1 , بهزاد شوقی 2
1 - گروه مدیریت آموزشی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران ایران
2 - گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: کیفیت آموزش, بالندگی مدیران شهرداری, مؤلفه فردی, مؤلفه آموزشی, مؤلفه سازمانی,
ملخص المقالة :
تغییر و تحولات مداوم محیطی، بهبود و بالندگی سازمانی را در موقعیتهای گوناگون اجتنابناپذیر میسازد. از طرف دیگر سازمانها به جهت همسو شدن با تغییرات محیطی نیازمند بهبود و توسعه و گسترش عملیات اجرایی هستند. یکی از فرایندهایی که شایستگیهای موجود در کارکنان را تقویت مینماید و منجر به ایجاد بالندگی در فرد میگردد، آموزش است. لذا با توجه به آنچه گفته شد، هدف این پژوهش شناسایی مؤلفه های ارتقای کیفیت آموزش و بالندگی مدیران شهرداری شهر تهران است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع داده کیفی بود. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان دانشگاهی و مدیران ارشد شهرداری تهران بودند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و اصل اشباع ده نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شد. در این پژوهش به منظور گردآوری دادهها از روش کتابخانه ای و مصاحبه نیمه ساختار یافته (بخش کیفی) استفاده شد. مصاحبه با خبرگان بیانگر روا بودن مصاحبه بود و به منظور محاسبه پایایی از روش پایایی بین دو کدگذار استفاده شد که نتایج بیانگر پایا و روا بودن مصاحبه بود. برای تحلیل دادههای پژوهش از طریق تحلیل محتوا استفاده شد. نتایج نشان داد که مؤلفه های ارتقای کیفیت آموزشی و بالندگی مدیران شهرداری عبارتند از فردی، آموزشی و سازمانی.
_||_