طراحی الگوی مدیریت ریسک اعتباری در شبکه نمایندگیهای شرکت های خدمات پس از فروش با استفاده از مولفههای مالی خدمات پس از فروش و الگوریتمهای فرا ابتکاری(مطالعه موردی: سازمان خدمات پس از فروش شرکت سایپا(سایپا یدک ))
الموضوعات :حمیدرضا رادمان نژاد 1 , محمد ابراهیم پورزرندی 2 , مهرزاد مینویی 3
1 - دانشجوی دکتری تخصصی، گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - استاد، گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران و عضو گروه پژوهشی مخاطرات مالی نوین
3 - استادیار، گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
الکلمات المفتاحية: الگوریتم کرم شب تاب, سازمان خدمات پس از فروش, مدیریت بهینه ریسک اعتباری, الگوریتم کلونی زنبور عسل,
ملخص المقالة :
نوع خدماترسانی به مشتری در حوزه خدمات پس از فروش برای هر مجموعه مهم است مولفههای زیادی میتواند با هدف ارتقاء رضایت مشتری، به این امر کمک نماید؛ که از مهمترین آنها، داشتن دیدگاه مهندسی مالی و لحاظ مولفههای مالی میباشند. بیشتر شرکتها به این نکته واقفند که ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت و متوازان در وفاداری و تکرار خرید مشتریان موثر است. سازمانهایی موفق هستند که بتوانند با در نظر گرفتن تمامی ابعاد خدمات پس از فروش بهتری را عرضه نمایند . در این تحقیق به طراحی الگوی مدیریت ریسک اعتباری برای شرکت سایپا یدک و شبکه نمایندگی های آن با استفاده از مولفههای مالی خدمات پس از فروش و الگوریتمهای فرا ابتکاری پرداخته شده است. نمونه مورد بررسی در این تحقیق نمایندگیهای شرکت سایپا میباشند.نتایج تحقیق نشان داد که با استفاده از مولفههای مالی شامل، هزینه خدمات، عملکرد، خوش حسابی، میزان وثیقه و میزان خرید نمایندگیهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش بر مدیریت بهینه ریسک اعتباری تاثیر دارند. و همچنین الگوریتم کرم شب تاب و الگوریتم کلونی زنبور عسل توانایی پیشبینی مدیریت بهینه ریسک اعتباری را با استفاده از مولفههای مالی دارا میباشند.
_||_