ارائه الگوی آموزش مدیریت دانش در شرکتهای خدمات پس از فروش خودرویی (مطالعه موردی شرکت ایساکو)
الموضوعات :سعیده سلطانی 1 , فرشته کردستانی 2 , عباس خورشیدی 3
1 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزشی و آموزش عالی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی تهران،ایران
2 - استادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - استادگروه مدیریت آموزشی واحد اسلامشهر دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر،ایران
الکلمات المفتاحية: فرهنگ, آموزش, ساختار, مدیریت دانش, فناوری, نیازسنجی, الگو,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر با هدف ارائه مدلی از آموزش مدیریت دانش در شرکت های خدمات پس از فروش خودرو ایساکو انجام شد. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر داده، ترکیبی اکتشافی (کیفی- کمی) و از نظر ماهیت در بعد کیفی، داده های بنیادی در نوع خود و در بعد کمی، مقطعی است. نظر سنجی. جامعه آماری بخش کیفی را کلیه افراد خبره (افراد دارای مدرک دکتری و پژوهشگر در زمینه مدیریت دانش) در این زمینه و در بخش کمی کلیه کارکنان شرکت (کارشناسی به بالا) 140 نفر تشکیل می دهند. روش نمونه گیری در بخش کیفی به صورت آگاهانه با نوع گلوله برفی مورد هدف قرار گرفت و 18 خبره انتخاب شدند که در کارشناس شماره 15 به اشباع نظری رسیدیم و در بخش کمی حجم نمونه 106 نفر بر اساس فرمول تعیین حجم مورگان انتخاب شدند. . در پژوهش حاضر، پس از کدگذاری باز و محوری ابزار اندازه گیری، در قالب فرمی تهیه و برای کدگذاری انتخابی و اعتبارسنجی به کارشناسان ارسال شد. بر این اساس پرسشنامه محقق ساخته طراحی و بین نمونه های آماری که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند توزیع شد. . سپس داده های جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در پایان 7 بعد، 26 مؤلفه و 138 شاخص برای این مدل شمارش شد. ابعاد شناسایی شده در یک ساختار همگن از ساختارهای مدل مفهومی به نام مدل آموزش مدیریت دانش در شرکت های خدمات پس از فروش خودرو پشتیبانی می کند.
_||_