اعتباریابی الگوی انتخاب مدیران آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور (بارویکرد آمیخته)
الموضوعات :نسیم پرگل 1 , مهدی شریعتمداری 2 , لطف الله عباسی سروک 3 , عباس خورشیدی 4
1 - دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی ،تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - استادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران
3 - استاد یار گروه علوم تربیتی ، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران
4 - استادتمام گروه مدیریت آموزشی، واحد اسلامشهر،دانشگاه آزاد اسلامی،،تهران،ایران.
الکلمات المفتاحية: مدیران, ایدئولوژی, الگو, وزارت فرهنگ وارشاد, توانایی علمی حرفه ای, توانایی فرهنگی اجتماعی, ویژگی فردی,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی انتخاب مدیران آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور انجام شده است. روش پژوهش از لحاظ اهداف کاربردی واز نظر نظر دادها ، آمیخته اکتشافی(کیفی-کمی) واز نظر ماهیت و نوع مطالعه در بعد کیفی، داده بنیاد از نوع خود ظهور است و در بعد کمی، پیمایشی مقطعی است. جامعه آماری بخش کیفی کلیه خبرگان حوزه منابع انسانی تشکیل دادند.در بخش کمیکلیه مدیران آموزشی به تعداد 317 نفر،133(زن)و 184(مرد) تشکیل دادند. روش نمونه گیری آگاهانه هدفمند از نوع گلوله برفی تعداد18 نفر خبره انتخاب شدند.که در خبره شماره15 به اشباع نظری رسیدیم .در بخش کمی حجم نمونه بر اساس فرمول تعیین حجم مورگان175نفرانتخاب شدند.در پژوهش حاضر پس از کدگذاری باز ومحوری ابزار سنجش حاصل شده، در قالب یک فرم تنظیم وبرای خبرگان جهت کدگذاری انتخابی ارسال گردید.ومورد اعتبار سنجی قرار گرفت،وبر این اساس پرسشنامه محقق ساخته طراحی ،ومیان نمونه آماری انتخاب شده توزیع گردید.ودر پایان داده های جمع آوری شده بااستفاده از آمار توصیفی واستنباطی مورد تجزیه وتحلیل واقع گردیدودر پایان برای الگوی انتخاب مدیران آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیکشور 4بعد،21مولفه و150 شاخص احصا شد. ابعاد شناسایی شده در یک ساختار متجانس ،سازه های الگوی یک مفهوم تحت عنوان الگوی انتخاب مدیران آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشو را حمایت می کنند.
_||_