ارائه الگوی شناسایی و جذب مدیران مدارس دوره ابتدایی شهر تهران
الموضوعات :بهار مرادی 1 , عباس خورشیدی 2 , لطف الله عباسی سروک 3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - استاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - - استادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: جذب, شایستگی اجتماعی, شایستگی مدیریتی, واژگان کلیدی: شناسایی, شایستگی فردی,
ملخص المقالة :
چکیده پژوهش حاضر، با هدف ارائه الگوی شناسایی و جذب مدیران مدارس ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران صورت گرفته است. اگر سازمانی فاقد برنامه جذب و به کارگیری منابع انسانی پرورش یافته متناسب با الزامات کسب و کار کنونی را نداشته باشد، اثربخشی و کارآیی برنامه ها و سیاست های منابع انسانی سازمان لطمات جبران ناپذیری خواهند دید. پژوهشگر برای دستیابی به دو هدف اول، از روش کیفی و برای تحقق هدف سوم، از روش کمی پیمایشی استفاده کرده است. از همین رو، این تحقیق در زمره پژوهش های آمیخته قرار می گیرد. نمونه بخش کیفی شامل 30 نفر از متخصصان، صاحب نظران آموزش و پرورش و استادان شهر تهران بودند که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. در بخش کمی، نمونه با استفاده از جدول مورگان و کرجسی، 134 نفر برآورد گردید که با روش تصادفی انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه محققساخته مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج بخش کیفی با استفاده از فرآیند کدگذاری تحلیل شدند. در نهایت 200 شاخص، 17 مولفه و 4 بعد شایستگی مدیریتی، شایستگی اجتماعی، شایستگی فردی و جذب نهایی انتخاب شدند. یافته های بخش کمی نشان داد که نتایج، عیناً موید بخش کیفی است.
_||_