اولویت بندی استراتژی های اقتصادی کسب و کارهای کوچک و متوسط ورزشی با استفاده از روش ادغام -TOPSIS AHp
الموضوعات : علوم ورزشسرگل علیزاده 1 , زهرا نوبخت رمضانی 2 , نیما ماجدی 3
1 - دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، گروه تربیتبدنی و علوم ورزشی، قزوین، ایران،
2 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، گروه تربیتبدنی و علوم ورزشی، قزوین، ایران،
3 - استادیارگروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
الکلمات المفتاحية: اقتصاد, کسبوکار, واژههای کلیدی:استراتژی, استراتژی ادغام,
ملخص المقالة :
این تحقیق با هدف بررسی شناسایی و اولویتبندی استراتژیهای اقتصادی کسبو کارهای کوچک و متوسط ورزشی با استفاده از روش ادغام AHP-TOPSIS طراحی و اجرا گردید. روش تحقیق حاضر از نوع پیمایشی بود که به صورت میدانی اجرا گردید. به منظور شناسایی استراتژیهای اقتصادی کسبو کارهای کوچک و متوسط ورزشی، از روش دلفی تا اشباع نظری و شناسایی خبرگان با شیوه گلوله برفی استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق از روش AHP و تاپسیس با استفاده از نرمافزارهای SUPER DECISION و نرمافزار تاپسیس استفاده گردید. با توجه به نتایج تحقیق مشخص گردید که استراتژی ادغام با دیگر شرکتها، استراتژی یکپارچگی عمودی به بالا و استراتژی تنوع ناهمگن مهمترین استراتژیهای مشخص شدن کسبو کارهای کوچک و متوسط ورزشی میباشد. بنابراین کسبو کارها در ورزش به واسطه توسعه و بهبود قابلیتهای خود نیاز است تا با دیگر شرکتها و کسبو کارها در جهت ایجاد ساختار قویتر ادغام داشته باشند.
_||_