Perception, Disappearance, Transmission in Lewis’ The Chronicles of Narnia Based on Virilio's Theory of Dromology
الموضوعات :سانیا بیات 1 , حسن شهابی 2 , Fatemeh Bornaki 3
1 - ادبیات انگلیسی
2 - گروه زبان انگلیسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
3 - Department of English Literature, Karaj Branch, Islamic Azad University, Karaj, Iran.
الکلمات المفتاحية: ادراک, ناپدید شدن, انتقال, درومولوژی, ویریلیو,
ملخص المقالة :
هدف این مقاله بررسی وقایع نگاری نارنیا لوئیس بر اساس نظریه ویریلیو است. نظریه درومولوژی ویریلیو نشان میدهد که چگونه دیدگاه انسان با افزایش سرعت تغییر میکند و چگونه این موضوع غیریت و ذهنیت را به وجود میآورد که به سمت یک قدرت پانوپتیک میرود. شاید بتوان گفت رباتهای آینده در داستانهای لوئیس نیز ارائه شدهاند: بحث این تحقیق این است که رباتهای جهان دیگر همان انسانهایی هستند که در آینده به وسیله ابزارهای دیگر به آینده نزدیکتر میشوند. ، که محدودیت های زمانی را از طریق سرعت فرا می گیرد. شخصیتهای لوئیس بهعنوان آینهای برای خوانندگان، بهعنوان وسیلهای بصری برای بررسی خود عمل میکنند و تصویر خود خواننده و تصویر آرزوهایشان را که از طریق تحقیقات و نوآوریهایشان برآورده میشوند، منعکس میکنند. لوئیس توضیح داده است که چگونه جهان بینی این شخصیت ها آنها را به موجوداتی غیر از آنچه بوده اند منتقل می کند، زیرا آنچه که خود را از دیگران متمایز می کند، دیدگاهی است که از طریق آن جهان دیده می شود. شخصیت های لوئیس را می توان نمایندگان جامعه دانست. از آنجایی که بحث اصلی این مقاله این است که شخصیت های سریال سایبورگ هستند و در یک گفتمان سایبورگ زندگی می کنند، باید از اصول گفتمان پانوپتیکون برای حمایت و اثبات استدلال استفاده کرد. به نظر می رسد شخصیت ها از نظر غایت شناختی هدفمند هستند، اما اهداف آنها با جنبه های منفی انسان تنیده شده است.
Canguilhem, G. (2005) "The Death of Man or Exhaustion of Cogito." Gutting, Gary. The Cambridge Companion to Foucault. UK: Cambridge University Press. 89-95.
Colman, F. (2009), ed. Film, Theory and Philosophy, The Key Thinkers. Montreal & Kingston: McGill-Queens University Press.
Demichelis, C. (2020) “Environment and Fantasy: an ecocritical approach to His Dark Materials and The Chronicles of Narnia” Università Ca' Foscari.
DuPlessis, N. (2004) “EcoLewis: Conservationism and Anticolonialism in The Chronicles of Narnia.” In Wild Things: Children’s Culture and Ecocriticism, edited by Sidney I. Dobrin and Kenneth B. Kidd. Detroit: Wayne State University Press. 115-127.
Foucault, M. (1995) Discipline and Punishment, The Birth of the Prison. Trans. Alan Sheridan. 2nd. New York: Vintage Books.
Goodlad, M.E. L. (2003). "Beyond the Panopticon: Victorian Britain and the Critical Imagination." PMLA 118: 539-556.
Hardina, S. (2021). “Moral Value in Lewis’ The Chronicles of Narnia The Lion The Witch And The Wardrobe” English Department Faculty Of Cultural Studies Hasanuddi University Makassar.
James, I. (2007). Paul Virilio. London: Routledge.
Kaplan, D. M. (2004). Readings In the Philosophy of Technology. Lanham, MD: Rowman and Littlefield.
Roberts, A. (2006). Science Fiction. 2nd Edition. New York: Routledge.
Timmerman, J. (1990). Other Worlds: The Fantasy Genre. Ohio: Bowling Green University Popular Press.
Virilio, P. (2008). Negative Horizon. Trans. Michael Degener. London: Continuum.
Virilio, P. (1994). Bunker Archeology. Trans. George Collins. New York: Princeton Architectural Press.
Virilio, P. (1984). Negative Horizon. Trans. Michael Degener. London: Continuum.
Virilio, P. (2007). Speed and Politics. Trans. Marc Polizzotti. California: Semiotexte.
Virilio, P. (2009). The Aesthetics of Disappearance. Trans. Philip Beitchman. Paris: editions Balland.
Virilio, P. (1994). The Vision Machine. Trans. Julie Rose. Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press.
Waddington, D. I. (2020). Time War: Paul Virilio and the Potential Educational Impacts of Real-Time Strategy Videogames. Philosophical Inquiry in Education, 27 (1), 46–61.