بررسی روش های برترتدریس درفرآیند«یاددهی- یادگیری»وتأثیرآن برمطالعه کتاب های غیردرسی دانشجویان دانشگا ه آزاداسلامی
الموضوعات :
1 - عضو هیات علمی
الکلمات المفتاحية: واژه های کلیدی:مطالعه کتاب, روش های تدریس,
ملخص المقالة :
چکیده:هدف ازانجام پژوهش حاضرشناخت ومعرفی الگوهاوروش های فعال تدریس به منظوربهره گیری استادان دانشگاه برای ترغیب دانشجویان به مطالعه کتاب های درسی می باشد.جامعه ی اماری این پژوهش رادانشجویان رشته علوم انسانی دانشگاه آزاداسلامی تشکیل می دهدکه ازمیان آنان 540نفربه روش تصادفی انتخاب شده اند.ابزارپژوهش شامل یک پرسشنامه محقق ساخته است که برگرفته ازمؤلفه های چهارخانواده الگوهای تدریس (خانواده پردازش اطلاعات ، خانواده اجتماعی تدریس ، خانواده سیستم های رفتاری )می باشد.نتایج به دست آمده ازآمارتوصیفی وهمچنین آزمون tنشان می دهد، ازمنظردانشجویان بهره گیری ارالگوهای تدریس وروش های فعال درایجادانگیزه دانشجویان وهدایت آنان به مطالعه کتاب مؤثرخواهدبود
Keywords: book study, teaching method.