مولفههای اخلاق در آموزش مدیریت مسئولانه آموزش عالی
الموضوعات : پژوهش اجتماعیوحید بنیسی 1 , محمد علی نادی 2 , رضا ابراهیم زاده 3
1 - دانش آموخته مدیریت آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)
2 - دانشیار،گروه مدیریت آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) (نویسنده مسئول).
3 - استادیار گروه مدیریت فرهنگی دانشکده مدیریت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)
الکلمات المفتاحية: مدیران, آموزش عالی, آموزش مدیریت مسئولانه,
ملخص المقالة :
آموزش مدیریت مسئولانه، توسعه و انتشار شیوه های آموزش مسئولانه از نظر اجتماعی و آموزش مدیریت روشن فکرانه را ترغیب می کند. تعهد به"آموزش مدیریت مسئولانه" و تبدیل آن به عمل، در محتوای برنامه آموزشی مدیریت، ایجاد تغییری اساسی در جهت گیری آموزش عالی را به دنبال خواهد داشت. در پژوهش حاضر با توجه به هدف اصلی، روش پژوهش تحلیل مضمون با روش آتراید- استرلینگ (2001) بر مبنای رویکرد استقرایی بود. در پژوهش حاضر برای شناسایی مصادیق مولفه های آموزش مدیریت مسئولانه 40 مقاله و یک کتاب که از سال 2007 تا کنون همگی به طور مستقیم اشاره به آموزش مدیریت مسئولانه داشتند مورد استفاده قرار گرفت.در این پژوهش مضامین سازمان دهنده آموزش مدیریت مسئولانه در آموزش عالی عبارت بودند از: استاندارد های اخلاقی در فرایند یاد دهی و یادگیری با 9 مضمون پایه و اصول اخلاقی فردی با 7 مضمون پایه و اصول اخلاق جهانی دارای 6 مضمون پایه بود. نتایج به دست آمده بیانگر نگاه اخلاقی در فرایند آموزش مدیریت مسئولانه بود .
_||_