شناسایی و مدلسازی عوامل اثرگذار بر ارتقاء صلاحیت حرفهای مدیران آموزشی در بانک ملی ایران
الموضوعات :
1 - دارم
الکلمات المفتاحية: مدیران آموزشی, بانک ملی, صلاحیت حرفهای, تحلیل دیمتل,
ملخص المقالة :
این پژوهش با هدف شناسایی و مدلسازی عوامل موثر بر ارتقاء صلاحیت حرفهای مدیران آموزشی در بانک ملی ایران انجام شد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر گردآوری دادهها، آمیخته-اکتشافی است. این پژوهش دارای یک بخش کیفی برای شناسایی عوامل موثر بر ارتقاء صلاحیت حرفهای مدیران آموزشی و یک بخش کمی جهت تعیین تاثیرات متغیرها است. روش نمونهگیری در هر دو بخش کمی و کیفی، بهصورت هدفمند و با استفاده از روش گلوله برفی صورت گرفته است. در بخش کیفی، ابتدا از مصاحبه نیمهساختاریافته با 15 نفر از خبرگان شامل خبرگان بانک همانند متولیان آموزش در بانک (مدیران و روسای آموزش) جهت شناسایی عوامل اثرگذار بر ارتقای صلاحیت حرفهای مدیران آموزشی استفاده شده است.بر اساس نتایج تحقیق، هشت عامل زیرساختهای سازمانی، سیستم مدیریت دانش، برنامههای توسعهای در بانک، نگرش سازمانی در بانک، استراتژیهای آموزشی بانک، عوامل فردی، مشارکت ذینفعان در طراحی صلاحیتهای حرفهای و مهارتهای رهبری در ارتقاء صلاحیت حرفهای مدیران آموزشی شناسایی شدند
_||_