واکاوی موانع برندسازی در شرکتهای خانوادگی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری
الموضوعات :امیرحسین عبدالعلی پور 1 , فلور ندایی 2 , هوشمند باقری قره بلاغ 3
1 - گروه مدیریت صنعتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی
2 - گروه مدیریت، دانشگاه آزاد ارومیه، ارومیه، ایران
3 - گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
الکلمات المفتاحية: شرکتهای خانوادگی, موانع برندسازی, ریسک برند, دانش برندسازی,
ملخص المقالة :
هدف اصلی این پژوهش ارزیابی چالشهای بازدارنده موثر بر برندسازی (اجتناب از برندسازی) شرکتهای خانوادگی در شرکتهای فعالِ استان آذربایجان غربی است. مطالعۀ پیشرو جهت جمعآوری دادهها از روش پیمایشی و جهت تحلیل دادهها از روش همبستگی استفاده نموده است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران بازاریابی شرکتهای خانوادگی فعال در استان آذربایجان غربی که در زمینه صنایع مختلف فعالیت دارند میباشد که با توجه به اطلاعات بهدست آمده از سازمان صنایع و معادن استان، جامعه آماری این پژوهش 250 نفر میباشد. برای نمونهگیری از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شد. با استفاده از فرمول کوکران 144 نمونه آماری قابل تجزیهوتحلیل به دست آمد. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه با 29 گویه است که از حیث روایی و پایایی مورد تائید قرار گرفت. جهت آزمون فرضیه های پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری کمترین مربعات جزئی استفاده گردید. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که هزینههای بالای بازاریابی، عدم اعتمادبهنفس به تواناییهای شرکت، نبود دانش لازم، تقاضای ضعیف و ریسک بالای برندسازی اثر مثبت و معناداری بر بازدارندگی برندسازی در شرکتهای خانوادگی فعال استان آذربایجان غربی دارند.
_||_