مقایسه اثر بخشی آموزش مبتنی بر یادگیری معکوس و آموزش مبتنی بریادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی، خود تنظیمی تحصیلی و درگیری تحصیلی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان لامرد
الموضوعات :
سید عبدالهادی سماوی
1
,
حجت اله جاویدی
2
,
سلطانعلی کاظمی
3
,
حسین بقولى
4
1 - اداره آموزش و پرورش شهرستان لامرد
2 - هئیت علمی دانشگاه
3 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
4 - عضو هیئت علمى
الکلمات المفتاحية: پیشرفت تحصیلی, یادگیری مشارکتی, درگیری تحصیلی, یادگیری معکوس, خود تنظیمی تحصیلی, دانش آموزان ششم,
ملخص المقالة :
مقدمه و هدف: ین پژوهش با هدف مقایسه اثر بخشی آموزش مبتنی بر یادگیری معکوس و آموزش مبتنی بریادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی، خود تنظیمی تحصیلی و درگیری تحصیلی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان لامرد انجام شد.
مواد و روشها: کلیه دانش آموزان کلاس ششم مدارس ابتدایی شهرستان لامرد در سال تحصیلی 99-98 به عنوان جامعه آماری این پژوهش و 60 نفر دانش آموز کلاس ششمی که در سال تحصیلی 99-98 در آموزشگاه خیریه ابوفاضل لامرد مشغول به تحصیل بودند به عنوان نمونه آماری پژوهش در نظر گرفته شدند. اعضای نمونه پژوهش حاضر به شیوه نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. اعضای نمونه در سه گروه(گروه کنترل به تعداد 20 نفر، گروه آزمایش اول به تعداد 20 نفر وگروه آزمایش دوم به تعداد 20 نفر) گماشته شدند. روش پژوهش به صورت شبه آزمایشی با پیشآزمون و پسآزمون بود. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از تحلیل کوواریانس چندمتغیری صورت گرفت و برای مشخص کردن نرمال بودن دادهها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف استفاده شد.
یافتهها: . یافته های پژوهش نشان داد که اثر گذاری آموزش مبتنی بر یادگیری معکوس بر پیشرفت تحصیلی، خود تنظیمی و درگیری تحصیلی نسبت به آموزش مبتنی بر یادگیری مشارکتی بیشتر بوده است.
بحث و نتیجهگیری: بین اثربخشی آموزش مبتنی بر یادگیری معکوس و آموزش مبتنی بریادگیری مشارکتی، بر پیشرفت تحصیلی، خود تنظیمی و درگیری تحصیلی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان لامرد، تفاوتی معنادار وجود دارد.
Missildine, K., Fountain, R., Summers, L. & Gosselin, K. (2013). Flipping the
_||_