طراحی الگوی برندسازی آموزشی با رویکرد ترکیبی (مورد مطالعه:آموزشگاه های فنی و حرفه ای شهر تهران)
الموضوعات :
زهراسادات منتظری
1
(دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی،گروه مدیریت و بازرگانی ،واحد تهران جنوب،دانشگاه آزاد اسلامی)
رضا آقاموسی
2
(دکتری مدیریت بازرگانی ، عضو هیات علمی گروه مدیریت و بازرگانی ،واحد تهران جنوب،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران)
عبدا... نعامی
3
(دکتری مدیریت بازرگانی ، عضو هیات علمی گروه مدیریت و بازرگانی ،واحد تهران جنوب،دانشگاه آزاد اسلامی)
عادل فاطمی
4
(استادیار گروه آمار، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران)
الکلمات المفتاحية: طراحی الگو, رویکرد ترکیبی, برندسازی آموزشی, آموزشگاه های فنی وحرفه ای,
ملخص المقالة :
مقدمه و هدف: توجه به آموزشهای فنی و حرفهای و اصلاح آن به عنوان ابزاری کارآمد، برای تربیت و افزایش کارایی و بهره وری نیروی انسانی به منظور زمینه سازی برای اصلاحات اقتصادی، باید از اولویتهای نخست اصلاح نظام آموزشی کشور باشد. هدف اصلی این پژوهش طراحی الگوی برندسازی آموزشی در آموزشگاه های فنی و حرفه ای شهر تهران بود.
روش شناسی پژوهش: این پژوهش از دید روش ترکیبی (کیفی و کمی)، از منظر هدف کاربردی و به لحاظ شیوه گردآوری اطلاعات، پیمایشی بود و در دو مرحله انجام شد. در مرحله کیفی با 13 نفر از خبرگان آموزش که عمدتاً مدیران و معاونین مؤسسات آموزشی و اساتید خبره بودند، مصاحبههای عمیق نیمه ساختاریافته صورت گرفت که حجم نمونه بر اساس نمونه گیری هدفمند نظری و رسیدن به اشباع نظری تعیین شد. از مدل تحلیل داده بنیاد برای تحلیل داده ها استفاده شد.
یافته ها: مولفه ها در 15 مقوله اصلی و 25 مقوله فرعی و در 6 مولفه کلی شرایط علی،پدیده محوری، شرایط زمینهای، شرایط مداخلهگر، راهبردها و پیامدها دسته بندی گردید. در مرحله دوم پژوهش پرسشنامه محقق ساخته توزیع گردید و برای تعیین میزان اهمیت نسبی متغیرهای الگو و تحلیل نتایج از روشهای تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی و آزمون فریدمن استفاده شد.
بحث و نتیجه گیری: رتبهبندی صورت گرفته در این پژوهش از عوامل مؤثر بر برندسازی آموزشی نشان میدهد راهبردها که شامل ارتباطات پایدار و بازاریابی رابطه مند،نوآوری تحول آفرین و بازاریابی رابطه ای است از بیشترین اهمیت برخوردار هست و عامل محیطی کلان دربرگیرند رشد فرهنگی جامعه و اعتبار بینالمللی مدارک فنی و حرفهای کمترین اهمیت را دارد.
4. Bonyadi Naini, A.Kamfiroozi,M. Mashtani ,M(2014)Investigating the Impact of Internal Marketing and Internal Branding on Service Quality (Case Study: A Service Company), Marketing Management ,Vol 9 No 25, 83-99
8. Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2017). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
12. Glaser, G. Barney, (2002)." Conceptualization: On Theory And Theorizing Using Grounded Theory", International Journal Of Qualitative Methods
20. Kvale, S. (1996). Inter Views: An introduction to qualitative research writing. Thousand Oaks, Calif:Sage Publications.
36. Tianze Li, Haiying We(2018), Department of Marketing, Management School, Jinan University, Guangzhou, China.i36.Adam Lindgreen, Yue Xu, François Maon, Jeremy Wilcock, (2012) "Corporate social responsibility brand leadership: a multiple case study", European Journal of Marketing, Vol. 46 Issue: 7/8, pp.965-993, https://doi.org/10.1108/0309056121123014236.Mihalis Kavaratzis, Mary Jo Hatch(2013), sagepub.co.uk/journalsPermissions.nav DOI: 10.1177/1470593112467268 mtq.sagepub.com37. Zargaran Khouzani Fatemeh, Rahmanseresht Hossein, Sobhani Seyed Mohammad, Fakhri Fatemeh. (2022). Consequences of Value Co-creation Strategy in Educational Services.Journal of New Approaches in Educational Adminstration; 12(6):122-136
_||_