طراحی مدل تاثیر فناوری اطلاعات درآموزش کسب وکارهای کارآفرینانه با تاکید بر چابکی سازمانهادر ایران.
الموضوعات :
مهرداد رضایی
1
,
طهمورث سهرابی
2
,
مهدی کریمی زند
3
1 - دانش آموخته دکتری گروه مدیریت فناوری اطلاعات،واحد تهران مرکزی،دانشگاه آزاد اسلامی ،تهران ،ایران.
2 - استادیار رشته گروه مدیریت صنعتی،واحد تهران مرکزی،تهران، ایران.
3 - استادیار رشته گروه مدیریت بازرگانی،واحد تهران مرکزی،تهران، ایران.
الکلمات المفتاحية: فناوری اطلاعات, کسب وکارهای کارآفرینانه, چابکی سازمان,
ملخص المقالة :
مقدمه و هدف: هدف پژوهش حاضر طراحی مدل تاثیرگذاری فناوری اطلاعات در آموزش کسب و کارهای کوچک و متوسط کارآفرینانه با تاکید بر چابکی سازمان رها در ایران است .
روش شناسی پژوهش: در این تحقیق از روش های مصاحبه، مشاهده و فیش برداری جهت گردآوری اطلاعات استفاده شده است. مشارکت کنندگان به گونه ای انتخاب شدند که فعالیت آن ها در حوزه فناوری اطلاعات ودرآموزش کسب وکارهای کوچک و متوسط کارآفرینانه بوده و در کار خود دارای سوابق ارزشمندی بوده اند، تعداد نمونه بین 10 تا 25 نفر در نظر گرفته شد. روش نمونه گیری در این پژوهش از نوع گلوله برفی می باشد.
یافته ها: پس از انجام مصاحبه ها، متن مصاحبه ها به دقت پیاده سازی شد و به همراه یادداشت های برداشته شده برای تجزیه و تحلیل مورد استفاده قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل متن مصاحبه ها از روش تجزیه و تحلیل تم که در تحقیقات کیفی کاربرد گسترده ای دارد استفاده شد. به منظور شناسایی مولفههای طراحی مدل تاثیرگذاری فناوری اطلاعات در آموزش کسب وکارهای کوچک و متوسط کارآفرینانه با تاکید بر چابکی سازمان در ایران به مصاحبه با 12 نفر از متخصصان و خبرگان که از اساتید دانشگاه، مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات و حوزه آموزش کسب و کارهای کارافرینانه بودند، پرداخته شد.
بحث و نتیجه گیری: در این پژوهش تلاش شده است تا با ارایه الگویی موثر به درک بهتری از تاثیر فناوری اطلاعات و اثربخشی این ساختار بر بهبود آموزش وپویایی کسب وکارهای کوچک ومتوسط کارافرینانه دست یافت .همچنین مدل مفهومی تحقیق از برازش مطلوبی برخوردار بوده است.
_||_