بررسی تاثیر گسترش رهبری کوانتوم بر کارآفرینی با نقش میانجی قلمرو مربی گری
الموضوعات :
مهدی همتیان
1
,
فریده کریمی پور
2
,
ناصر خانی
3
1 -
2 - کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه پیام نور اصفهان، شاهین شهر، ايران
3 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد
الکلمات المفتاحية: مدیریت کوانتوم, مربی گری, کارآفرینی ,
ملخص المقالة :
هدف پژوهش بررسی تاثیر گسترش رهبری کوانتوم بر کارآفرینی با نقش میانجی قلمرو مربی گری در سازمان عمران زاینده رود میباشد.
روش پژوهش: این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی بوده و جامعه آماری آن شامل کلیه مدیران و کارمندان سازمان عمران زاینده رود در سال 1403 است(216N=). حجم نمونه آماری پژوهش با استفاده از روش کوکران 138 نفر محاسبه شد و از روش نمونه گیری تصادفی ساده برای انتخاب نمونه استفاده شد. ابزار اندازه گیری شامل سه پرسشنامه مدیریت کوانتوم برگرفته از عظیمی و رضوی (1393)، پرسشنامه مربی گری برگرفته از پارک و همکاران(2008) و پرسشنامه کارآفرینی بر گرفته از والکر و همکاران(2004) بود. مقادیر افا کرونباخ برای همه متغیرها بالای 7/0 بود که نشان از پایایی متناسب متغیرها بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS26 و برای مدل سازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر از نرم افزار 3PLS Smart استفاده شد.
یافته ها: تجزیه و تحلیل نتایج نشان داد که مدیریت کوانتوم بر کار آفرینی تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج تاثیر مدیریت کوانتوم بر مربی گری را نیز پشتیبانی کرد.
نتبجه گیری: مدیریت کوانتوم به عنوان یک رویکرد نوین برای کارآفرینی در سازمانها مطرح شود. این رویکرد از مبانی مکانیک کوانتومی برای بهبود فرآیندها، ایجاد نوآوری و مدیریت تغییرات بهره میبرد.
