رابطهی استراتژیاطلاعاتی و استراتژی قیمتگذاری با وفاداری مشتری با میانجیگری ادراک مشتری از ارزش پیشنهادی در پلتفرمهای خرده فروشی اینترنتی
الموضوعات :
شهرام خلیل نژاد
1
,
مرجان معدنشکاف
2
,
علیرضا ولی
3
1 - گروه مدیریت بازرگانی. دانشکده مدیریت و حسابداری. دانشگاه علامه طباطبائی.تهران.ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی. دانشکده مدیریت و حسابداری. دانشگاه علامه طباطبائی.تهران.ایران
3 - گروه مدیریت بازرگانی.دانشکده مدیریت و حسابداری.دانشگاه علامه طباطبائی.تهران. ایران
الکلمات المفتاحية: استراتژی اطلاعاتی, استراتژی قیمتگذاری, وفاداری, ادراک مشتری از ارزش پیشنهادی , پلتفرم های خرده فروشی آنلاین,
ملخص المقالة :
امروزه داشتن مشتریان وفادار در پلتفرمهای خرده فروشی اینترنتی یک مزیت رقابتی مهم محسوب میشود، زیرا وفاداری مشتریان سبب میشود تا یک کسبوکار بتواند در برابر فعالیتهای تبلیغاتی و بازاریابی رقبا و به طورکلی محیط رقابتی پلتفرمها مقاومتکرده و سودآور باقی بماند، از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه استراتژی اطلاعاتی و استراتژی قیمتگذاری با وفاداری مشتری با توجه به نقش میانجی ادراک مشتری از ارزش پیشنهادی در پلتفرمهای خرده فروشی اینترنتی است. روششناسی اجرای پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان پلتفرمهای خرده فروشی اینترنتی است و حجم نمونه با توجه به جدول مورگان ۳۸۴ نمونه برآورد شد که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. متغیرهای اصلی پرسشنامهی پژوهش شامل استراتژی اطلاعاتی، استراتژی قیمتگذاری، وفاداری و ادراک مشتری از ارزش پیشنهادی است. یافتههای پژوهش نشان دادند که استراتژی قیمتگذاری و استراتژی اطلاعاتی با میانجیگری ادراک مشتری از ارزش پیشنهادی در پلتفرم های خرده فروشی اینترنتی با وفاداری مشتری رابطه مثبت و معناداری دارند. این نتایج به پلتفرمهای خرده فروشی اینترنتی کمک میکند تا با اتخاذ استراتژیهای مناسب، موجب وفاداری مشتریان خود شوند.