تدوین مدلی جامع جهت ارزیابی عوامل بازاریابی الکترونیکی موثر بر زنجیره تامین چابک با رویکرد QFD در اپراتوری همراه اول ایران
الموضوعات :محمدرضا معتدل 1 , مریم شریعتی 2 , وحیدرضا میرابی 3
1 - گروه مدیریت، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: "متدولوژی های بازاریابی الکترونیکی", "بازاریابی الکترونیکی", " زنجیره تامین چابک", "گسترش عملکرد کیفیت",
ملخص المقالة :
زمینه: امروزه چابکی به عنوان مشخصه ای برای رقابت شناخته شده و استفاده از آن در زنجیره تامین بسیاری از شرکت ها گسترش پیدا کرده است، اما شرکت ها جهت انطباق خود با نیازهای پویای مشتریان نیازمند راهی هستند که در کمترین زمان حجم زیادی از اطلاعات را تجمیع و به بخشهای مختلف زنجیره تامینشان برسانند، بازاریابی الکترونیکی می تواند در رفع این مشکل موثر باشد. هدف: هدف از این تحقیق "تدوین مدلی جامع جهت ارزیابی عوامل بازاریابی الکترونیکی موثر بر زنجیره تامین چابک است". روش: اینتحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روشگردآوری داده ها توصیفی پیمایشی با رویکرد مدلسازی است. جامعه آماری این پژوهش را کارشناسان در حوزه فناوری اطلاعات و بازاریابی در اپراتوری همراه اول تشکیل میدهند. تعداد افراد 133 نفر می باشند که به روش تصادفی انتخاب گردید. ابزارگرداوری دادهها پرسشنامه و برای تحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری، آزمون تی یک جامعه، تکنیک بردار ویژه و تکنیک گسترش کارکرد کیفی استفاده شد. یافته ها: نتایج حاکی از آن است که بازاریابی الکترونیکی بر چابکی زنجیره تامین تاثیردارد و 7 عامل به عنوان موثرترین عوامل بازاریابی الکترونیکی جهت پاسخگویی به توانمندسازهای چابکی و 7 ابزار به عنوان موثرترین ابزارهای بازاریابی الکترونیکی، شناسایی و به ترتیب وزن الویت بندی شدند. نتیجه گیری: طبق بررسی های صورت گرفته در این حوزه، تاکنون مطالعه ای در رابطه با پژوهش حاضر انجام نشده است. در نتیجه ساختار ارائه شده به عنوان نخستین مدل ارائه شده است که توانایی تدوین و اجرا با توجه به وضعیت متغییر کنونی را دارد.
.
_||_.