مدیریت پاداش جبران خدمت مدیران و کارکنان سازمان با یادگیری
الموضوعات :
1 - ندارد
الکلمات المفتاحية: پاداش جبران خدمت, مدلهای یادگیری, سرمایه انسانی, پستهای سلسله مراتبی سازمانی,
ملخص المقالة :
این مقاله پراکندگی پاداش جبران خدمت کارکنان را قبل و بعد از کنترل پستهای سلسله مراتبی سازمانی در نمونههای مورد بررسی مطالعه میکند. از اطلاعات مربوط به مدیران عالی و میانی و کارکنان به تعداد 694 نفر از 69 سازمان مختلف بازرگانی و صنعتی یه این موضوع پی برده شد که پراکندگی مذکور با آموزش و تجربه کاری قبل از شاغل شدن کاهش مییابد ولی با تصدی شغلی افزایش پیدا میکند که این یافتهها با نتایج تحقیقات انجام شده قبلی که در آنها ارتباط مستقیمی بین پراکندگی پاداش جبران خدمت، آموزش و تجربه کاری حاصل شده بود، مغایرتهایی را نشان میدهد. به عبارتی این بررسی با یافتههای جدید و از طریق مدل یادگیری، پراکندگی پاداش جبران خدمت بین مشاغل و پستهای سلسله مراتبی سازمانی را تفکیک میکند و در آن راستا مدل ارائه شده، زمانی که کارکنان در پستهای سلسله مراتبی سازمانی ترفیع پیدا می کنند،مزیت ها و امتیازات اطلاعاتی مربوطه خود را نمایان می سازد و زمینه را برای تست های قوی و مطمئنتر در مورد تئوریهای یادگیری فراهم میسازد. همچنین این بررسی ادبیات و تئوریهای مذکور و مرتبط را در دو مدل و با دو معادله جدید تجربی و عملی بکار میگیرد که یکی از آنها برای سطح پاداش جبران خدمت و دیگری برای پراکندگی مشروط جهت تست پیشبینی های تئوریکی است. توضیح اینکه این مقاله به صورت زیر سازماندهی شده است. - خلاصهای از مفاهیم تجربی و عملی مدلهای یادگیری برای بررسی عوامل و فاکتورهای تعیین کننده پاداش جبران خدمت مدیران و کارکنان در شرایطی که اطلاعات درباره پستهای سازمانی کارکنان در دسترس باشد. - تشریح و توصیف دادهها و اطلاعات اساسی و همچنین متدولوژی و ارائه نتایج برآوردهای مدلهای علمی و تجربی. بحث در رابطه با اثبات تئوریهای اساسی و استنتاج به همراه خلاصه یافتههای این بررسی