اولویت بندی خط مشی های توسعه منابع انسانی دستگاه های دولتی ایران بر اساس نتایج حاصل از تحلیل شکاف اهمیت-عملکرد
الموضوعات : Public Policy In Administrationعلی مصطفی روزبه 1 , تیمورنژاد کاوه 2 , محمدرضا ربیعی مندجین 3
1 - دانشجوی مقطع دکتری، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - 2 استادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. (نویسنده مسوول)
3 - استادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: ضریب نفوذ خطمشیها, شکاف اهمیت- عملکرد, توسعه منابع انسانی, اولویتبندی, خطمشیگذاری,
ملخص المقالة :
زمینه: حدود سه دهه منابع انسانی که جذب دولت می شوند های الگوی خط مشی گذاری توسعه منابع انسانی سهم بسزایی در موفقیت برنامه های آموزش و توسعه برای دولت خواهد داشت. هدف: هدف از این پژوهش اولویت بندی خط مشی های احصاء شده توسعه منابع انسانی بر پایه تحلیل های شکاف بین اهمیت و عملکرد از دیدگاه جامعه آماری هدف است. روش ها: داده های کمی از طریق پرسش نامه با روش نمونه گیری احتمالی تصادفی طبقه ای و برآورد حجم نمونه با فرمول کوکران گردآوری شده است. پژوهش کاربردی و از حیث روش توصیفی پیمایشی مقطعی است و با استفاده از و با استفاده آزمون تی وابسته مورد تحلیل قرار گرفته است. Spss 22 نرم افزار یافته ها: از مجموع پانزده خط پنج خط ، مشی کلی مورد تحلیل قرار گرفته هفت خط ، مشی در سطح اول اهمیت مشی در اولویت دوم سه خط مشی در اولویت سوم قرار می گیرند. بر مبنایی دیگر با وارد کردن ضریب نفوذ هر خط مشی، بازطراحی نظام آموزش کارکنان دولت با استفاده از مکانیزم تصمیم گیری عقلایی از اهمیت و اولویت بیشتری برخوردار است. نتیجه گیری: لزوم بازطراحی نظام آموزش کارکنان دولت با استفاده از مکانیزم تصمیم گیری عقلایی و مبتنی بر رویکرد توسعه منابع انسانی را می توان مهم ترین خط مشی های کلان دانست.
