ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻋﻮاﻣﻞ تسهیل کننده و بازدارنده تربیت کارآفرینی هنرجویان به منظور ارائه مدل مناسب.
الموضوعات :
1 - دانشگاه آزادتبریز
الکلمات المفتاحية: بازدارندگی کارآفرین, شناسایی, کارآفرینی, تسهیل کارآفرینی,
ملخص المقالة :
ﻫﺪف ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻋﻮاﻣﻞ تسهیل کننده وبازدارنده تربیتِ کارآفرینی هنرجویان در استانهای شمال غرب کشورونواحی 15-18-5 تهران بوده است. نوع پژوهش آمیخته وروش نظریة داده بنیاددراین پژوهش ملاک عمل بوده است. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ را اﻋﻀﺎی هنرآموزان دانشگاههای فنیوحرفهای، صنعتی وهنرآموزان هنرستانهاوکارشناسان وکارشناس مسئولان ادارجات، آموزش پرورش ﺗﺸﮑﯿﻞ دادﻧﺪ. روش نمونه گیری به صورت نمونه گیری هدفمند تا جایی ادامه یافت که پژوهشگربا استفاده ازمصاحبة نیمه ساختاریافته سرجمع با25نفرازاعضای نمونه به اشباع نظری رسید. محقق ازروش تحلیل محتوابه ﻣﻨﻈﻮر جمع آوری اطّلاعات استفاده کرده است.برای اعتبارسنجی و بدست آوردن روایی داده ها از دوروش بازبینی مشارکت کنندگان وسه سویه سازی درپژوهش و پایایی مصاحبه ها به روش پیاده سازی عینی ودقیق گفتارمصاحبه شوندگان استفاده کرده است. با استفاده از نتایج حاصل ازبررسی مبانی نظری وپیشینة پژوهش وتجزیه وتحلیل محتوای مصاحبههای انجام گرفته، شاخصها و معیارهای اولیة عوامل تسهیل کننده وبازدارنده تربیت هنرجویان درهنرستانهای فنی وحرفهای شناسایی شده وتعداد140کدبازِاشباع شده استخراج وازتلفیق آنهاتعداد32کد محوری وازتلفیق آنهانیز تعداد29کدانتخابی احصاءگردید.محقق پس ازطی سه مرحلة کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کد گذاری انتخابی،مدل پارادایمی یاالگوی مطلوب، درﻗﺎﻟﺐ ﯾﮏ ﭘﺎراداﯾﻢ اراﺋﻪ شده است. درمرحله کمّی ازآزمون کولموگروف-اسمیرنوف برای نرمال بودن دادههاوازآزمون علامت برای معنی داربودن سوالات پرسشنامه، آزمون پراکندگی دادهها، آزمون کشیدگی وچولگی دادهها، آزمون تحلیل عاملی باشاخص کیمیووبارتلت، مولفههای عامل درماتریس چرخیده شده ونشده شناسایی شد، محقق برای پایایی پرسشنامه ازآزمون آلفای کرونباخ استفاده کرده است. درپایان مدل کلی تحقیق به همراه ،مدل استاندارد، مدل مفهومی ،مدل تی ولیو با برازندگی (برارزش)مدل توسط نرم افزارلیزرل طراحی شده است.
_||_