بررسی اثرات مسئولیت اجتماعی شرکت بر شهرت شرکت و ارزش ویژه برند با نقش میانجی اعتماد به برند
الموضوعات :عباس قائدامینی هارونی 1 , مهرداد صادقی 2 , سمانه کلدانی 3 , غلام رضا مالکی فارسانی 4
1 - دانش آموخته دکتری مدیریت فرهنگی، مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز فارسان
2 - استادیار ،دانشکده مدیریت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) ، اصفهان، ایران
3 - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) ، اصفهان، ایران
4 - دانش آموخته دکتری مدیریت فرهنگی، مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز فارسان
الکلمات المفتاحية: ارزش ویژه برند, اعتماد به برند, شهرت شرکت, مسئولیت اجتماعی شرکت,
ملخص المقالة :
هدف پژوهش حاضر تعیین اثرات مسئولیت اجتماعی شرکت بر شهرت شرکت و ارزش ویژه برند با نقش میانجی اعتماد به برند است، تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه مشتریان در شعب بانک صادرات به تعداد 4662118 تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 645نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه گیری هدفمند وابسته به معیار انتخاب شدند ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد مسئولیت اجتماعی شرکت لوپز-گونزالس و همکاران(2019) و پرسش نامه استاندارد شهرت شرکت سوکی و سوکی(2019)و پرسش نامه استاندارد ارزش ویژه برند سیفسی و همکاران(2016) و پرسش نامه استاندارد اعتماد به برند تزمپلیکوس و گوناریس(2017) بودند که روایی پرسشنامه ها بر اساس روایی محتوایی با استفاده از نظر صاحب نظران،صوری بر مبنای دیدگاه تعدادی از جامعه آماری و سازه با روش تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگرپایایی پرسش نامه ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب 77/0 ،77/0 ، 75/0و 75/0 برآورد شد . تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مشتمل بر مدل سازی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که مسئولیت اجتماعی شرکت از طریق اعتماد به برند بر شهرت شرکت تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 735/0 است و مسئولیت اجتماعی شرکت از طریق اعتماد به برند بر ارزش ویژه برند تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 685/0 است
_||_