تأثیر بازاریابی رابطه مند بر وفاداری با نقش میانجی مدیریت ارتباط با مشتریان سلاح های ووشو
الموضوعات : نوآوری در مدیریت ورزشی
1 - گروه تربیت بدنی
الکلمات المفتاحية:
ملخص المقالة :
ایجاد رضایتمندی در مشتریان و تقویت تمایل به حضور مجدد مشتریان یکی از اهداف مهم مجموعههای ورزشی است. که از طریق رویکردهای نوین بازاریابی رابطهمند قابل دستیابی میباشد. از اینرو، هدف این پژوهش بررسی تأثیر بازاریابی رابطهمند بر وفاداری با نقش میانجی مدیریت ارتباط با مشتریان سلاح های ووشو می باشد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی به شیوه معادلات ساختاری و بر اساس زمان حال نگر، از نظر هدف کاربردی، و به لحاظ جمع آوری اطلاعات میدانی می باشد. جامعه آماری پژوهش را همه مشتریان سلاح های ووشو زنان و مردان شهر تهران به تعداد نامحدود تشکیل میدهند. حجم نمونه آماری با توجه به جامعه نامشخص، با استفاده از فرمول کوکران تعداد 384 نفر تعیین شد. ابزار اندازهگیری این پژوهش از سه پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری اسکانلان و همکاران (1388)، بازاریابی رابطهمند فونتنت و هیمن (2004) و وفاداری بهنام (1389) استفاده شد. نتایج معادلات ساختاری نشان داد که متغیر میانجی مدیریت ارتباط با مشتری، نقش میانجی گری معناداری در رابطه علی بازاریابی رابطهمند با وفاداری دارد. بنابراین میتوان بیان داشت که مدیران بازاریابی شرکتها با در نظر گرفتن نقش مدیریت ارتباط با مشتری میتوانند از طریق بازاریابی رابطهمند به وفاداری مشتریان سلاحهای ووشو دست پیدا کنند.
_||_