زمان انعقاد قرارداد در فروشگا ههای بزرگ
الموضوعات : تحقیقات حقوق خصوصی و کیفری
1 - ندارد
الکلمات المفتاحية: فروشگاه های بزرگ, انعقاد قرارداد, عرضه کالا, برداشتن کالا, عبور از صندوق, ایجاب, قبول, دعوت ب همعامله,
ملخص المقالة :
فروشگاه بزرگ، کیی از دستاوردهای صنعتی و مصرفی شدن جوامع است. حدود یک قرن از ایجاد اولینفروشگاهی که از لحاظ ساختار، متفاوت با فروشگاه های ساده محلی گذشته بود، م یگذرد. این نوع از فروش کالابه لحاظ ساختاری، با بیع در فروشگاه های کوچک محلی تفاوت هایی دارد. در این نوع از فروش، سلسله افعالیاز سوی طرفین صادر م یشود که هرکدام قابلیت توصیف های متفاوتی را دارند. اینکه کدام عمل می تواند ایجابمؤثر باشد و کدامیک قبولی مؤثر و اینکه عقد در کدام زمان انعقاد یابد که از نظر آثار، ب هحال هر دو طرف قراردادمفید باشد، اولین سؤالاتی است که باید در این حوزه ب هآنها پاسخ داده شود.در این مقاله طی سه بخش، به بیان اعمال طرفین و توصیفاتی که از آنها شده است، خواهیم پرداخت و درنهایت توصیفی را ب هعنوان توصیف مناسب م یپذیریم که انتقال مال یکت را ب هزمان عبور خریدار از مقابل صندوقموکول کند، امکان امتناع فروشنده از فروش کالا را منتفی نماید، خریدار را متمکن از برگرداندن کالای منتخبسازد، برداشتن کالا توسط او را قبض آن نداند و ضمان تلف کالا تا قبل از خروج خریدار از فروشگاه را ب هعهدهفروشنده باقی گذارد.