بررسی رابطه، ارتباطات دهان به دهان در خرید گوشی تولید داخلی (مورد مطالعه، خریداران گوشیGLX G5 از نمایندگی های مربوطه در سطح شهر اصفهان)
الموضوعات : مدیریت بازاریابیاحسان نامدار جویمی 1 , محمد تابان 2
1 - دانشگاه ایلام
2 - دانشگاه تهران
الکلمات المفتاحية: ریسک روانشناختی, ریسک کارکردی, شباهت, ارتباطات دهان به دهان, تخصص,
ملخص المقالة :
هدف: از این پژوهش، بررسی رابطه، ارتباطات دهان به دهان مشتریان بر خرید گوشی داخلی(GLX G5) است. روش: این پژوهش در شهراصفهان و در مورد گوشی GLX G5 انجام شده است. جامعه ی آماری پژوهش، خریداران متقاضیان(خرید گوشی) در شهر اصفهان است و روش نمونه گیری خوشه ای بوده است. با توجه به نامتناهی بودن تعداد نمونه، این تعداد با استفاده از جدول کرجسی - مورگان بالغ بر 720 نفر می باشد. ( مقادیر آلفای کرون باخ،کل رایطه ( r ) برابر با 927/0می باشد).یافته ها: در این راستا 5 فرضیه(ارتباطات دهان به دهان به عنوان منبع اصلی متخصص بودن منبع اطلاعات مشابهت خود با منبع اطلاعات- رسیک کارکردی ریسک روان شناختی) به وجود آمد، که تمامی فرضیات مورد تایید قرار گرفتند. نتیجه گیری: نتایج حاکی از آن است که ارتباطات دهان به دهان مشتریان یکی از منابع اصلی و رابطه دار در تامین اطلاعات برای متقاضیان خرید گوشی می باشد .همچنین، استنباط از تخصص منبع اطلاعات و شباهت او با گیرنده اطلاعات، میزان رابطه این اطلاعات را تحت الشعاع قرار می دهد. در این رابطه ریسک کارکردی محصول، اهمیت تخصص و ریسک روانشناختی، اهمیت تشابه منبع با گیرنده پیام را تعدیل میکنند.
_||_