مفهوم پردازی نقش فرد کارآفرین در بازاریابی کسب و کارهای خانگی محور
الموضوعات : مدیریت بازاریابیامیر محمد گلابی 1 , سید حمید خداداد حسینی 2 , جهانگیر یداللهی 3 , مهران رضوانی 4
1 -
2 -
3 -
4 -
الکلمات المفتاحية: کار آفرینی, نقش فرد کارآفرین, کسب و کار خانگی, بازاریابی,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر به مفهوم پردازی نقش کارآفرین در بازاریابی کسب و کارهای خانگی می پردازد. چارچوب پژوهشی در این مطالعه، رویکرد تحقیق ترکیبی کیفی- کمی است. در مرحله اول، گردآوری دادهها با به کارگیری مصاحبههای اکتشافی و نیمه ساختار یافته، به همراه طرح سوالات باز با 12 کارآفرین و مالک بنگاه های خانگی انجام شد. در مرحله دوم با اعمال رویکرد کمی و ارسال پرسشنامه به هفتاد و هفت کسب و کار خانگی به گردآوری اطلاعات پرداخته شد. یافته های پژوهش حاکی از آن است که فرد کارآفرین با بهره گیری از توانایی ها و ویژگی های فردی خود، و به کارگیری تجارب و تکنیک های کاری، قوه شهود و ادراکات شخصی،عملکردهای بیش فعالانه و پایبندی به اصول اخلاقی در بازار سعی در کسب سود بیشتر و ارائه ارزشی بالاتر نسبت به سایر رقبا برای مشتریان اولیه / ثانویه خود دارد.