راهبرد مشارکت برند با توجه به نگرش مشتری؛ محصولات لپ تاپ، گوشی همراه و خودرو
الموضوعات : مدیریت بازاریابیاسماعیل شاه طهماسبی 1 , خبات نسائی 2
1 - دکتری مدیریت بازاریابی بین الملل، دانشگاه تربیت مدرس، تهران
2 - دکتری مدیریت بازاریابی بین الملل، دانشگاه تربیت مدرس، تهران
الکلمات المفتاحية: مشارکت برند, برند اصلی و همکار, تئوری سیگنال, قیمت گذاری, مسئولیت,
ملخص المقالة :
مشارکت در برند می تواند علامت خاصی برای مشتریان باشد که در تحقیقات کنونی و به خصوص محصولات راهبردی چون خوردرو کمتر به آن توجه شده است. این تحقیق با هدف تحلیل نگرش و انتظارات مشتری از مشارکت برند در ابعاد مهمی چون قیمت گذاری، مسئولیت، شهرت و انتخاب برند انجام گردیده است. در این تحقیق از روش توصیفی تحلیلی و ابزار پرسشنامه ای استفاده شد. جامعه آماری تحقیق دانشجویان مدیریت و صنایع دانشگاه های سراسری تهران بوده اند که تعداد نمونه 370 نفر می باشد. نوآوری خاص تحقیق نیز در بررسی نحوه نام گذاری برند برای محصولات با برند مشترک بوده است. روایی محتوای پرسشنامه به صورت صوری بررسی شد و ضریب آلفا کرونباخ برای پایایی 0.822 بوده است. به عنوان نتیجه می توان گفت یکی از روش های تقویت برند در میان مشتریان برای برندهای همکار و برای به نمایش گذاشتن قدرت کارکردی و کیفیتی تولیدات برای برندهای اصلی، استفاده از محصولات با برند مشترک می باشد. در حال حاضر مشارکت در محصول گوشی همراه از بعد تناسب، تکمیل کنندگی و عقلایی بودن بسیار مناسب است. همچنین شهرت بیشتر مهم ترین دلیل برای انتخاب برند به عنوان برند اصلی است. از سوی دیگر، در برندگذاری توجه به مشخص بودن شرکت های مشارکت کننده در نام محصول مشترک، به شدت تاکید می گردد.