ارزیابی تاثیر درگیری محصول بر میزان وفاداری به برند تلفن های همراه (مطالعه موردی: دانشجویان )
الموضوعات : مدیریت بازاریابیحمیدرضا سعیدنیا 1 , سحر جمالی نژاد 2
1 -
2 -
الکلمات المفتاحية: وفاداری به برند, درگیری محصول, علاقه مندی به محصول, ارزش مبتنی بر لذت, ارزش علامت, احتمال ریسک و اهمیت ریسک,
ملخص المقالة :
امروزه وفاداری به برند مفهومی اساسی در بازاریابی استراتژیک است . شرکت ها استراتژی های بازاریابی را به منظور افزایش وفاداری و در جهت حفظ سهم بازار و سود آوری بیشتر طرح ریزی می کنند . برخورداری از تعداد زیادی مشتری وفادار، سبب کاهش هزینه های بازاریابی و کسب مزیت رقابتی توسط سازمان می گردد، چنین مشتریانی دارایی ه ای یک برند محسوب شده و نقشی تعیین کننده در ارزش ویژه آن ایفا می کنند . اما باید توجه داشت که ایجاد و حفظ وفاداری به سادگی حاصل نمی شود. و تنها از طریق شناخت صحیح عوامل موثر و بررسی نحوه تاثیرگذاری آنهاست که می توان به افزایش سودآوری و برخورداری از دیگر مزایای وفاداری امیدوار بود. هدف از این مطالعه، ارزیابی تاثیر درگیری محصول بر میزان وفاداری به برند است که بنابر نظر بسیاری از محققین رفتار مصرف کننده به عنوان یکی از عوامل مهم و قابل توجه در این زمینه مطرح می باشد . در این بررسی برای دستیابی به نتایج دقیق تر از پروفایل درگیری ذهنی مصرف کننده کاپفرر و لارنت (CIP) که پنج بعد مختلف را در بر می گیرد استفادهشده است . این ابعاد عبارتند از : علاقه مندی به محصول، ارزش مبتنی بر لذت، ارزش علامت، احتمال ریسک و اهمیت ریسک.