بررسی میزان مشارکت ناشران در فرآیند تولید کتاب در شهر تهران
الموضوعات : مدیریت فرهنگیرمضانعلی رؤیایی 1 , سهراب حمیدی 2
1 - ندارد
2 - ندارد
الکلمات المفتاحية: تولید کتاب, نشر کتاب, مشارکت ناشران,
ملخص المقالة :
در این نوشتار، نخست به نشر کتاب و اهمیت و تحول آن در ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشارهنموده، سپس فرآیند تولید کتاب در 24 مرحله تشریح می گردد. در ادامه ضمن معرفی پژوهش، اهداف پژوهش ،فرضیه ها، جامعه آماری ، روش نمونه گیری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به تحقیق ؛ ابزار اندازه گیری در 14 سؤالمطرح می گردد. در ادامه به یافته های پژوهش در محورهای 14 گانه اشاره می شود. با ارزیابی سهم هر یک از عواملتولید کتاب این نتیجه به دست آمده است که ناشر و دولت به عنوان تعیین کننده ترین عوامل محسوب می شوند.