بررسی را ههای توسعه ی مشارکت مردم در صنعت جهانگردی (مورد مطالعه: استان خوزستان)
الموضوعات : مدیریت فرهنگیحسین مظفر 1 , مینا اصفهانی 2 , علی پاداش 3
1 - ندارد
2 - ندارد
3 - ندارد
الکلمات المفتاحية: صنعت گردشگری, مشارکت, امنیت, اعتماد به نظام, رسانه ها,
ملخص المقالة :
این مقاله در راستای تبیین راه های توسعه مشارکت مردم در بهبود صنعت گردشگری در استان خوزستان، نخستبه بیان اهمیت صنعت جهانگردی پرداخته و سهم این صنعت را در درآمد ملی کشور متذکر شده است. سپس جایگاه ایرانبا پیشینه ی تمدنی کهن و جاذبه های متنوع و موقعیت برجسته اقلیمی را تعریف کرده است . در این مقاله که به بررسیراههای توسعه مشارکت مردم در ارتقای صنعت گردشگری پرداخته شده است با توجه به داده های حاصل از پژوهش،متغیرهای چندی شامل اعتماد مردم به ارگانهای امنیتی و قضائی، اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران واطلاع رسانی رسانه ها مورد بررسی قرار گرفته که بر مشارکت مردم در توسعه صنعت گردشگری تأثیرگذار می باشد