رابطه مدیریت مشارکتی بر اثربخشی کارکنان شبکه رادیویی فرهنگ
الموضوعات : مدیریت فرهنگیبهزاد آسمان نسب 1 , فاطمه براتلو 2 , علی اکبر رضایی 3
1 - دانش آموخته ی کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات
مسئول مکاتبات
2 - استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی،
واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران
3 - استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات
الکلمات المفتاحية: اثربخشی- تعهد سازمانی- مدیریت ,
ملخص المقالة :
مقدمه و هدف پژوهش: تأثیر مدیریت مشارکتی در سیستم مدیریت و ارتباط آن با اثربخشی کارکنان در شبکه ی رادیویی فرهنگ در معاونت صدای رسانه ی ملّی که عدم وجود آن باعث کاهش اثربخشی کارکنان و به طبع پایین آمدن سطح کیفی برنامههای تولیدی در این شبکه شده است. بهره برداری بهینه از توان نیروی انسانی در راستای اهداف فردی و سازمانی مهم ترین هدف این پژوهش میباشد. روش پژوهش: برای دستیابی به هدف مذکور، از روش پیمایش استفاده شده است و تحلیل دادههای جمعآوری شده از طریق پرسشنامه و سطح تحلیل استنباطی صورت گرفته است. یافتهها: بین مدیریت مشارکتی به عنوان شیوه مدیریتی و اثربخشی کارکنان در سازمان رابطه بالایی وجود دارد که در جامعه مورد مطالعه بطور مشخص وجود ندارد. در نهایت با اعمال آن میتوان رضایت و تعلّق نیروها و سطح برنامههای تولیدی را در شبکه بالا برد. نتیجه گیری: نتایج به دست آمده نشان میدهد که مدیریت مشارکتی در سازمان مورد مطالعه (شبکه رادیویی فرهنگ) در سطح نسبتاً پایینی قرار دارد. بنابراین باید فرهنگ اعمال مدیریت مشارکتی، بسترسازی و اجرا شود تا اثربخشی کارکنان بالا رفته و دراین صورت سطح برنامهها نیز بالا خواهد رفت.