طراحی مدل با ابعاد عوامل مؤثر و نتایج کیفیت رابطه بانک با مشتریان شرکتی
الموضوعات : مطالعات توسعه اجتماعی ایرانحمیدرضا نعمتی 1 , کریم حمدی 2 , سید عباس حیدری 3 , محمد حسن بهزادی 4
1 - گروه مدیریت بازرگانی ،دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ،تهران ،ایران
2 - هیات علمی مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - مدیر گروه بازرگانی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد .تهران.ایران
4 - گروه آمار دانشکده ریاضیات و آمار واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی .تهران.ایران
الکلمات المفتاحية: رضایت مشتریان, مشتریان شرکتی, رابطه بانک با مشتریان شرکتی, کیفیت خدمات بانک,
ملخص المقالة :
محقق دراین مقاله تلاش است به این سوال پاسخ دهد که بانکها چگونه روابط بلندمدت و پایدار با مشتریان شرکتی خود ایجاد کنند؟ و مهمترین عوامل مؤثر و نتایج حاصل از ایجاد چنین روابطی جه مواردی هستند؟ پژوهش از نظر هدف از نوع توسعهای-کاربردی و از نظر روش، آمیخته (کمی و کیفی) میباشد. به منظور گردآوری دادههای مورد نیاز از هر دو روش کتابخانهای و میدانی استفاده شد. ابزار گرد آوری داده ها نیز: بررسی اسناد و مدارک، مصاحبه و پرسشنامه است. جامعه آماری پژوهش مشتریان شرکتی بانک ملت در سطح شعب استان تهران، که تعداد 1200 هلدینگ شرکتی را تشکیل دادهاند بود که با استفاده از فرمول کوکران، تعداد 291 نفر از مدیران ارشد (مدیر عامل، مدیر مالی، معاون اداری، معاون تدارکات و رئیس حسابداری) مشتریان شرکتی بانک ملت در سطح شعب استان تهران به عنوان حجم نمونه، در این پژوهش همکاری کردند. تجزیه و تحلیل دادههای جمع آوری شده، به دو روش توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار SPSS 16 و Smart PLS انجام شد. در این تحقیق برای توصیف دادهها از آمار توصیفی، و در تحلیل استنباطی به روش تحلیل عاملی، به تجزیه و تحلیل دادهها پرداخته شد. با توجه به تایید سوالات توسط خبرگان، روایی محتوای پرسشنامه مورد تایید قرار گرفت و همچنین ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده کل پرسشنامه 98% بود که نشان از پایایی مطلوب است. در پایان مولفهها و ابعادمورد پذیرش قرار گرفت.کلمات کلیدی: رابطه بانک با مشتریان شرکتی، مشتریان شرکتی، کیفیت خدمات بانک، رضایت مشتریان
_||_