طراحی مدل توسعه پایدار مرتبط با هوشمند سازی سازمانی در راستای سیاست های کلی برنامه ششم توسعه(مورد مطالعه: شعب بانک ملت شهر تهران)
الموضوعات : مطالعات مدیریت شهریسیدعلی میرعسگری 1 , صدیقه طوطیان اصفهانی 2 , غلامرضا معمارزاده طهران 3 , غلام رضا هاشم زاده خوراسگانی 4
1 - دانشجوی دکتری،گروه مدیریت دولتی،دانشکده مدیریت واقتصادواحدعلوم وتحقیقات،دانشگاه آزاداسلامی،تهران،ایران
2 - دانشیار،گروه مدیریت دولتی،دانشکده مدیریت واقتصاد،واحدتهران غرب،دانشگاه آزاداسلامی،تهران،ایران.
3 - دانشیار،گروه مدیریت دولتی،دانشکده مدیریت واقتصاد،واحدعلوم وتحقیقات،دانشگاه آزاداسلامی،تهران،ایران
4 - دانشیار،گروه مدیریت دولتی،دانشکده مدیریت واقتصاد،واحدتهران جنوب،دانشگاه آزاداسلامی،تهران،ایران
الکلمات المفتاحية: طراحی مدل توسعه پایدار, هوشمند سازی سازمانی, برنامه ششم توسعه, بانک ملت,
ملخص المقالة :
مقدمه و هدف: امروزه توجه به توسعه پایدار از مباحث مهم در سازمانها بشمار میرود. مولفه های توسعه پایدار هر سازمانی مختص خود بوده و شناسایی آنها الزام می نماید. پژوهش حاضر به منظور بررسی شاخص های توسعه پایدار و تدوین مدل توسعه پایدار در راستای سیاست های کلی برنامه ششم توسعه مرتبط با هوشمند سازی سازمانی در شعب بانک ملت استان تهران انجام شد.روش شناسی: این مطالعه تفسیری-استقرایی همراه با روش آمیخته اکتشافی بود. در بخش کیفی، از ابزار مصاحبه و روش تحلیل مضمون و در بخش کمّی، از پرسشنامه و روش تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی خبرگان دانشگاهی و حوزه بانکداری هوشمند ودر بخش کمی کارکنان بانک ملت بودند. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که از بخش کیفی پژوهش استخراج شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی از تکنیک مصاحبه و روش تحلیل مضمون و در بخش کمی از آزمون های آماری و مدل اندازه گیری استفاده شد.یافته ها:نتایج نشان داد توسعه پایدار شامل 3 مولفه پایداری مالی، پایداری اجتماعی و پایداری محیطی است. در اولویت بندی مولفه ها، پایداری اجتماعی در اولویت اول قرار گرفت.
_||_