تحلیل ارزش ویژه برند رشته ترویج و آموزش کشاورزی: رویکرد تصمیم گیری چندشاخصه مبتنی بر مشتری
الموضوعات : پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی
1 - دانشيار گروه ترويج و آموزش کشاورزی، واحد گرمسار، دانشگاه آزاد اسلامی، گرمسار، ايران.
الکلمات المفتاحية: ترویج و آموزش کشاورزی, تحلیل سلسله مراتبی, تحلیل شبکه ای, ارزش ویژه برند, آموزش عالی,
ملخص المقالة :
هدف تحقیق حاضر تعیین معیارها، زیر معیارها و اولویت های ارزش ویژه برند رشته ترویج و آموزش کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی بود. به منظور اولویت بندی و وزندهی گزیدارهای ارزش ویژه برند رشته ترویج و آموزش کشاورزی از رویکرد فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و فرآیند تحلیل شبکه (ANP) استفاده گردید. با توجه به اینکه ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری مد نظر بود 28 دانشجو دکتری رشته ترویج و آموزش کشاورزی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ایران که از دانش و ادراک بالاتری برخوردار بودند بعنوان جامعه آماری از طریق نمونه گیری غیراحتمالی (هدفمند) انتخاب شدند. ابزار اصلی تحقیق پرسشنامه بر اساس طیف ساعتی 9-1 بود. به منظور مقایسه نتایج تحلیل سلسله مراتبی با تحلیل شبکه ای برای ارزش ویژه برند رشته ترویج و آموزش کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی از خروجی اولویتهای زیرمعیارها بر اساس وزن حاصل از نرم افزارهای Expert choice و Super decision استفاده گردید.